دکتر فریده حق‌بین:

حضور دانشجویان بر اساس شرایط کرونا/خوابگاه‌ها، بزرگترین دغدغه دانشگاه

سرپرست جدید دانشگاه الزهرا، بزرگترین و شاید تنها مسئله این دانشگاه در بازگشایی برای آموزش حضوری را مسئله خوابگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بر اساس وضعیتی که کرونا از خود نشان می‌دهد، دانشجویان در دانشگاه حضور خواهند یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دکتر فریده حق‌بین در رابطه با اقداماتی که در راستای اصلاح دانشگاه الزهرا انجام خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر فرآیندهایی در دانشگاه الزهرا وجود دارد که موازی با اقدامات آینده است. به عنوان مثال در مورد بحث آموزش در دانشگاه ما اگر بتوانیم آموزش را متمرکز و تجمیع کنیم، بخشی از این فرآیندهای موازی حل می‌شود، ولی لازمه این امر پیدا کردن فضای کافی برای تجمیع است. به این ترتیب، بخشی از نیروها آزاد می‌شوند و فرآیندهای موازی حذف می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان بازگشت دانشگاه‌ها به آموزش حضوری، افزود: در بازگشایی دانشگاه‌ها، دغدغه‌های زیادی در مورد بازگشت حضوری دانشجویان به دانشگاه وجود دارد. در حال حاضر در هر اتاق خوابگاهی یک یا نهایتا دو نفر بر اساس مساحت اتاق می‌توانند اسکان پیدا کنند. مسئله دیگر تغذیه دانشجویان است. چراکه اگر در روزهای قبل از کرونا دانشجویان کنار هم می‌نشستند، در حال حاضر این امکان وجود ندارد و چنین مسائلی کار را دشوار می‌کند.

سرپرست جدید دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و به خصوص افرادی که در آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، در دانشگاه حضور دارند، تاکید کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه الزهرا بر اساس شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ خواهد بود و با توجه به میزان شیوع و وضعیت بیماری، دانشجویان در دانشگاه حضور خواهند یافت.

دکتر حق‌بین با اشاره به مشکلات خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: در شرایط کرونایی، مشکل خوابگاه‌ها مختص به دانشگاه الزهرا نیست و در همه دانشگاه‌ها وجود دارد. چراکه در همان ترم اولی که کرونا شیوع پیدا کرد، به دانشجویان یک ترم مرخصی بدون درج در سنوات داده شد. این بدان معناست که تعدادی از این دانشجویان به متقاضیان خوابگاه‌ها اضافه می‌شوند و دیرتر فارغ‌التحصیل می‌شوند. پس چنین مسئله‌ای، خوابگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=232316
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه