میهن صنعت:

حقه خطرناک یک هکر برای از کار انداختن کنسول‌های بازی ایکس باکس

میهن صنعت: کاربران کنسول‌های بازی ایکس باکس در زمان اجرای بازی‌های گروهی آنلاین باید مراقب پیامی جعلی که عمل به آن کنسول‌شان را از کار می‌اندازد، باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  در این پیام جعلی که از سایتی به نام 4chan نشات گرفته به دروغ ادعا شده که در صورت عمل به دستوراتی خاص می‌توان بازی‌های قدیمی طراحی شده برای XBox 360 را بر روی نسل جدید کنسول‌های بازی مایکروسافت یعنی Xbox One اجرا کرد.

این در حالی است که به هیچ وجه نمی‌توان بازی‌های قدیمی را بر روی Xbox One اجرا کرد و افرادی که دستورالعملهای فریبنده مطرح شده را اجرا کنند ممکن است کنسولشان را به طور کامل از کار بیندازند.

مایکروسافت که امنیت کاربران خود را در خطر دیده در این مورد هشداری را از طریق سایت توییتر ارسال کرده است. در این پیام تصریح شده که به هیچ وجه نمی‌توان بازی های قدیمی را بر روی کنسول بازی Xbox One اجرا کرد و اگر تنظیمات کنسول به همین منظور دستکاری شود ممکن است استفاده از آن برای همیشه غیرممکن شود.

به گزارش فارس هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران به این دستورالعمل‌های فریبنده عمل کرده و کنسول‌های خود را از کار انداخته‌اند. پیش از این پیام‌های فریبنده دیگری در سایت 4Chan ارسال شده بود. در یکی از آنها در شهریور ماه آمده بود اگر کاربران سیستم عامل iOS7 را بر روی گوشی آیفون خود نصب کنند این گوشی ضدآب خواهد شد!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34662
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه