میهن صنعت :

خط لوله اختصاصی انتقال بنزین پاک به تهران و البرز به بهره برداری رسید

میهن صنعت : شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران خط لوله اختصاصی انتقال بنزین پاک به استان تهران و البرز را در مدت ٥ شبانه روز کشید و به بهره برداری رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطفه تهران، گفت: به دنبال توزیع بنزین پاک در تهران و کرج که تا پیش از این با تانکر حامل سوخت انجام می شد، طرح کشیدن یک خط لوله جدید برای انتقال این فرآورده در دستورکار فوری این منطقه قرار گرفت.

مهندس حسین باقریان با بیان این که در حال حاضر روزانه ١٤ میلیون لیتر بنزین پاک تولید پالایشگاه امام خمینی شازند از طریق خط لوله ١٦ اینچ اهواز- ری به منطقه خطوط لوله تهران وارد می شود، افزود: این خط لوله جدید جهت انتقال این حجم بنزین به انبارهای شرکت ملی پخش کشیده شد.

باقریان تصریح کرد: این اقدام ظرف مدت ٥ شبانه روز، ١٥ هزار نفرساعت کار و با تلاش همکاران شرکت خطوط لوله منطقه تهران انجام شد.

همچنین معاون فنی منطقه تهران نیز در این نشست گفت: این عملیات شامل یک مورد هات تپ، ١٥٠ سربرش خطوط لوله، ١١٠ سرجوش لوله، حفر ١٠٠ کانال و ٥٠٠ متر لوله کشی، نصب دو دستگاه بوستر پمپ، ٤٠ متر کابل اندازی، نصب ١٠ ولو ٨، ١٠، ١٢ و… می شود که در مدت کوتاهی به سرانجام رسید.

علی حبیبی با بیان این که عملیات احداث خط لوله انتقال بنزین پاک به تهران و البرز، در دو مرحله انجام شد، ادامه داد: مرحله نخست ظرف مدت ٤٨ ساعت و با نصب اتصالات مربوطه به انتقال فراورده ها از انبارهای ری و کرج انجام شد و مرحله دوم شامل انجام مراحل مذکور بود که جمعا ٥ شبانه روز به طول انجامید.

معاون عملیاتی منطقه تهران نیز گفت: هم اکنون حدود ٥,٥ میلیون لیتر انواع فرآورده از طریق خط لوله ری- کن به انبار کن شرکت ملی پخش و ٤.٥ میلیون لیتر فرآورده نیز از طریق خط لوله ری- قوچک به انبار قوچک شرکت ملی پخش منتقل می شود.

وی ادامه داد: از ١٤ میلیون لیتر بنزین پاک، ٨ میلیون لیتر از طریق خط لوله به انبارهای کن و قوچک شرکت ملی پخش و یک میلیون لیتر نیز به کرج انتقال می یابد.

جعفر علیزاده افزود: مابقی بنزین نیز از همین منطقه (ری) به انبار ری شرکت ملی پخش که در همسایگی این منطقه قرار دارد منتقل می شود.

وی با بیان این که انتقال حدود ٨ میلیون لیتر بنزین پاک به انبارهای کن و قوچک از تردد ٣٥٠ تانکر حامل سوخت در شهر تهران جلوگیری می کند، تصریح کرد: این اقدام پیامدهای کاهش ترافیک، کاهش سوخت مصرفی تانکرها، کاهش آلودگی و ایجاد امنیت را برای شهروندان استان تهران و البرز در پی خواهد داشت.

علیزاده تاکید کرد: در صورتی که انتقال بنزین پاک به سایر شهرهای این حوزه استحفاظی (همانند شهرهای شمالی) نیز افزایش یابد، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران آماده است که که با احداث خطوط جدید، انتقال ایمن این فرآورده را تضمین کند.

خط لوله انتقال سوخت به فرودگاه امام اوائل سال ٩٣ راه اندازی می شود

مدیر  خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران همچنین از راه اندازی خط لوله اختصاصی انتقال سوخت جت به فرودگاه امام خمینی در اوایل سال آینده خبرداد و گفت: هم اکنون روزانه یک و نیم میلیون لیتر سوخت هواپیما از طریق تانکر به فرودگاه امام منتقل می شود.

باقریان با بیان این که در صورت راه اندازی این خط از تردد ٥٠ تانکر حامل سوخت در این جاده جلوگیری می شود افزود: با راه اندازی خطوط جدید انتقال  علاوه بر ایجاد ایمنی در جاده های استان تهران، از مصرف سوخت اضافی نیز جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان این که سوخت فرودگاه مهرآباد نیز از طریق خطوط لوله  تامین می شود، افزود: در حال حاضر روزانه ٢ میلیون لیتر سوخت از منطقه تهران (ری) به فرودگاه مهرآباد منتقل می شود.

منطقه تهران، موقعیت سوق الجیشی دارد

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران با اشاره به سوق الجیشی بودن این منطقه گفت: حوزه استحفاظی این منطقه در جنوب تا قم، در شمال تا فیروزکوه و دماوند، در شمال غرب تا رشت و در شمال شرق تا گرمسار می شود.

باقریان با اشاره به کلانشهر بودن تهران و وسعت استان تهران تصریح کرد: بیشتر خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده از داخل شهر عبور داده شده است که حفاظت از آنها بر مسئولیت ما افزوده است.

وی انتقال کلان و پایدار نفت خام را از مهمترین وظایف این منطقه عنوان کرد و افزود: تامین نفت خام پالایشگاههای تهران و تبریز، تامین فرآورده های کل استانهای تهران، البرز، گیلان و قزوین نیز از وظایف مهم این منطقه محسوب می شود.

به گفته این مقام مسئول منطقه تهران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت وظایف مبادی ارسال فرآورده به استانهای سمنان، خراسان، زنجان و مازندران، تامین کننده سوخت فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (بزودی)، تامین کننده فرآورده های نیروگاههای باقرشهر، منتظرالقائم، شهیدرجایی، گیلان و دماوند و دریافت کننده همه فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان تهران را نیز هست.

باقریان با بیان این که این منطقه در ماه دریافت کننده ٨٠٠ میلیون لیتر فرآورده پالایشگاه تهران از طریق خطوط لوله است، گفت: همچنین ارسال روزانه ٧٠٠ هزار بشکه نفت خام و ٩٠٠ هزار بشکه جابه جایی فرآورده نیز از جمله مسئولیتهای مهم این منطقه است.

وی افزود: روزانه ٧٥ میلیون لیتر انواع فرآورده وارد این منطقه می شود که ازاین میزان ٣٠ میلیون لیتر سهم استانهای تهران و البرز است.

باقرزاده با بیان این که از ٣٠ میلیون لیتر یادشده ، ٢٦ میلیون لیتر سهم استان تهران است، افزود: اگر این میزان جابجایی قرار بود از طریق تانکرهای حامل سوخت انجام شود،  باید روزانه ١٠٠٠ دستگاه تانکر در جاده های این استان تردد می کرد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43850
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه