خودروسازان از خير تسهيلات هزار ميليارد توماني گذشتند

ميهن صنعت: در حاليكه پيش از اين معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهيلات هزار ميليارد توماني صنعت خودرو و دريافت 250 ميليارد تومان توسط سايپا خبر داده بود، دبير انجمن خودروسازان ايران با تكذيب دريافت اين مبلغ از سوي سايپا،


به گزارش « ميهن صنعت» احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: شرايط غير قابل قبول بانك مركزي براي پرداخت تسهيلات هزار ميليارد توماني راهي جز انصراف از دريافت آن را براي خودروسازان باقي نگذاشته است.

وي با بيان اينكه پرداخت تسهيلات با شرط بازپرداخت شش ماهه مسبوق به سابقه نبوده و از نظر منطقي نيز توجيه‌پذير نيست، خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه خودروسازان مي‌توانند تسهيلات را به صورت مستقيم و با مدت بازپرداخت بيش از يك سال از بانك‌ها دريافت كنند و ديگر نيازي به چند ماه پيگيري براي اخذ مصوبه شوراي پول و اعتبار نبود.

دبير انجمن خودروسازان ايران ادامه داد: البته در اين خصوص نيز مشكل ذي‌نفع واحد و محدوديت سقف اعتبار تسهيلات براي خودروسازان وجود دارد و شركت‌ها ديگر نمي‌توانند تسهيلاتي را در سال جاري دريافت كنند. علاوه بر آن در سال حمايت از توليد ملي برخي بانك‌ها سقف اعتباري تسهيلات خودروسازان را كاهش نيز داده‌اند.

وي افزود: اين وضعيت در حالي است كه كارگروه حمايت از توليد اختيارات هيات دولت را داشته و مصوبات آن مصوبه دولت محسوب مي‌شود؛ بنابراين اگر بانك مركزي به مصوبه دولت عمل نمي‌كند، بهتر است كه دولت كارگروه حمايت از توليد را منحل كند.

او خاطرنشان كرد: ايران خودرو و سايپا از دريافت تسهيلات هزار ميليارد توماني شوراي پول و اعتبار منصرف شده و مطالب منتشر شده در خصوص دريافت 250 ميليارد تومان از اين تسهيلات توسط شركت سايپا درست نيست.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کارگروه حمایت از تولید با پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا موافقت کرد. پرداخت هزار میلیارد تومان از این مقدار به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و به بانک مرکزی ابلاغ شد. پس از آن معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 250 ميليارد تومان از اين تسهيلات به سايپا خبر داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه