«میهن صنعت» بررسی کرد؛

خودروهای ایتالیایی زودتر از ژرمن ها به تهران می رسند

به نظر می رسد با توجه به تبلیغات محیطی مزین خودرو، محصولات یکی از زیر مجموعه های فولکس آلمان، اشکودا سریع تر از سایر اروپایی های مجاز وارد کشور شوند اما بر اساس اعلام وزارت صمت ایتالیایی ها زود تر از ژرمن ها به تهران می رسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نظر می رسد با توجه به تبلیغات محیطی مزین خودرو، محصولات یکی از زیر مجموعه های فولکس آلمان، اشکودا سریع تر از سایر اروپایی های مجاز وارد کشور شوند اما بر اساس اعلام وزارت صمت ایتالیایی ها زود تر از ژرمن ها به تهران می رسند.

حدود یک ماه پیش بود که تبلیغات محیطی اشکودا نظر بسیاری از منتظران از سر گیری واردات را به خود جلب کرد. چرا که اشکودا یکی از زیر مجموعه های فولکس به شمار می آید؛ این شرکت خودروسازی یکی از بهترین های دنیا است و با دو محصول پاسات و تیگوان در دوران پیش ممنوعیت ها و تحریم توانست جایگاه خوبی در ذهن علاقمندان و بازار برای خود دست و پا کند.

بسیاری از فعالان بازار و دوستداران خودروهای اروپایی نیز منتظر بودند که با از سرگیری واردات شاهد ورود مجدد این نوع محصولات به ایران باشند، اما فعلا خبری از ورود فولکس به ایران منتشر نشده است.

نماینده پیشین این شرکت نیز در این زمینه فعالیتی نداشته و هنوز واردکننده ای نیز سراغ محصولاتی با برند فولکس نرفته است. با این حال خبر ورود قریب الوقوع اشکودا در غیاب فرانسوی ها، خبر خوبی محسوب می شد.

خودروسازان ایتالیایی زودتر از ژرمن ها به تهران می رسند

رسانه ها نیز در پی اعلام این خبر و افزایش حجم تبلیغات محیطی به معرفی برخی محصولات اشکودا که قابلیت واردات به ایران را دارند پرداختند. چرا که در سبد محصولات اشکودا خودروهایی مثل کودیاک، فابیا، اکتاویا و… دیده می شوند که همگی اشتراک های پلتفرمی و فنی را با محصولات فولکس واگن آلمان دارند.

با این وجود اما محصولات اشکودا همیشه به اقتصادی تر بودن‌شان معروف اند. این یعنی محصولاتی که به ایران می آیند از نظر فنی بسیار شبیه به فولکس واگن خواهند بود، اما قیمتی پایین تر در بازار جهانی دارند. با این حال به نظر می رسد پارسیان موتور گوی سبقت را به رغم تبلیغات وسیع تر و سریع تر از” پارس ساتر”ربوده است و محصولات فیات زودترا اشکودا به ایران خواهند آمد.

در این زمینه سخنگوی وزارت صمت به تازگی اعلام کرده است که بزودی محصولات وارداتی فیات ایتالیا به بازار ایران می آیند. پارسیان موتور که در حال حاضر در زمینه عرضه و فروش ون های محتلف فیات در ایران فعالیت می کند، سواری های فیات را هم عرضه خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت صمت و تائید پارسیان موتور در حال حاضر مقدمات واردات دو محصول از فیات به نام های فیات ۵۰۰ و فیات تیپو فراهم شده و طی روزهای آینده وارد گمرکات ایران خواهد شد.

فیات 500؛ هاچ بک کوچک شهری

فیات ۵۰۰  را می توان معروف ترین محصول این خودروساز ایتالیایی دانست. خودرویی که در کلاس هاچ بک های کوچک شهری در بازارهای جهانی، از فروش و استقبال خوبی برخوردار بوده است. در این میان با بازشدن مرزهای کشور این خودرو نیز جزء اولین ورودها خواهد بود. خودرویی که می تواند رقابت در این کلاس را شدیدتر کند.

فیات تیپو؛ سدان اروپایی جدید بازار ایران

محصول دیگری هم که قرار است توسط پارسیان موتور عرضه شود، فیات تیپو نام دارد. تیپو در سگمنت های مختلف از جمله هاچ بک، سدان و استیشن واگن حضور دارد.اما محصولی که به ایران خواهد آمد در کلاس سدان قرار دارد.این سدان نیز فروش خوبی را در بازارهای مختلف تجربه کرده است.ضمن اینکه تیپو در نسخه های هیبرید و دیزلی نیز عرضه شده است.با این حال با توجه به ذائقه بازار حتما نسخه بنزینی آن به ایران خواهد آمد.

اما نکته مهم در این میان این است که ایتالیایی ها به رغم اینکه نسبت به ژرمن ها عقبه ضعیف تری در بازار خودرو ایران دارند، توانسته اند زودتر خود را به تهران برسانند.این در حالی است که تبلیغات محیطی بیانگر مطالب دیگری بودند.

در واقع به نظر می رسید که اشکودا زودتر به ایران بیاید. حالا مشخص نیست که شرکت متولی در تبلیغات زودتر عمل کرده است یا اینکه هنوز درگیر و دار درخواست ثبت سفارش مانده است، اما هر چه هست به زودی شاهد ورود اولین محوله های فیات ایتالیا به ایران خواهیم بود .خودروهایی که علاوه بر به روز بودن می توانند تنوع و رقابت در بازار را بیشتر و سخت تر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=256880
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه