«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خوش بینی به بهبود تقاضا قیمت نفت را افزایش داد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال خوش بینی به بهبود تقاضا و اقتصاد جهانی در سه ماهه بعدی امسال افزایش پیدا کرد اگرچه سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک و متحدانش هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال خوش بینی به بهبود تقاضا و اقتصاد جهانی در سه ماهه بعدی امسال افزایش پیدا کرد اگرچه سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک و متحدانش هستند.

شاخص نفت برنت با افزایش 44 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 16 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 46 سنت رشد داشته و به 66 دلار 78 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفت برای دومین ماه متوالی روند صعودی داشته  زیرا تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تقاضای سوخت افزایش پیدا خواهد کرد اگرچه نگرانی هایی در خصوص رشد صادرات ایران پس از لغو تحریم های آمریکا علیه این کشور وجود دارد. تهران و واشنگتن به طور غیر مستقیم از ماه آوریل در خصوص توافق هسته ای و برجام در حال مذاکره هستند. از طرفی دیگر قرار است که اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه در نشست روز سه شنبه در خصوص افزایش تدریجی عرضه به بازار تصمیم گیری کنند.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، تولیدات نفت آمریکا در ماه مارس به میزان 14.3 درصد جهش پیدا کرده در حالی که داده های شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان می دهد که تعداد دکل های حفاری نفت و گاز این کشور رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه