میهن صنعت :

دانگ فنگ پژو را نجات می دهد؟

میهن صنعت : شرکت خودروسازی دولتی چینی دانگ فنگ با صرف 1 میلیارد دلار بخشی از سهام شرکت در حال سقوط پژو را خرید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دانگ فنگ قراردادی را با شرکت پژو-سیتروئن فرانسه به ارزش 800 میلیون یورو (1.1 میلیارد دلار) برای خرید سهام شرکت پژو به امضا رساند. بر اساس همین قرار داد دولت فرانسه هم به همین اندازه از سهام شرکت پژو را در اختیار می گیرد.

شراکت دانگ فنگ با چین با هدف تولید 1.5 میلیون دستگاه در سال تا سال 2020 با برندهای دانگ فنگ، پژو و سیتروئن شکل گرفته و آنها در حال بررسی صادرات محصولات به کشورهای آسیایی هستند. در حقیقت این توافقی که به تازگی به وجود آمده در ادامه شراکت دانگ فنگ با پژو است. بر اساس قوانین و سیاست های چین برندهای خارجی فقط با شراکت با خودروسازان بومی حق فعالیت در بازار چین را دارند.

این توافق نامه چندان هم به ذائقه فرانسوی ها خوش نمی آید چون پژو برای نجات از ورشکستگی تن به چنین توافقنامه ای داده است. پژو فقط در سال 2013 بیش از 2.32 میلیارد یورو (معادل 3.2 میلیارد دلار) زیان دید. البته باز هم این زیان به مراتب کمتر از سال 2012 بود که به رقم 5 میلیارد یورو (معادل 6.9 میلیارد دلار) رسید.

عملکرد پژو در بین خودروسازان اروپایی از همه بدتر بود و در این حالی است که رکود اقتصادی و امتناع از خرید خودرو بر شرکت های خودروساز اروپایی سایه افکنده است.

با این قرارداد ارزش سهام پژو 3 درصد افزایش و ارزش سهام دانگ فنگ 1.1 درصد کاهش پیدا کرد. به طور قطع و یقین این تصمیم دانگ فنگ به ذائقه سرمایه گذاران به هیچ وجه خوش نیامده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43173
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه