معاونت عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی خبر داد

درخواست تاسیس ۴ ایرلاین جدید به سازمان هواپیمایی

میهن صنعت : معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور از تعیین حداقل کفایت سرمایه برای فعالیت ایرلاین‌ها تا پایان دیماه خبر داد و گفت: این میزان بسته به نوع فعالیت پروازی هر ایرلاین متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد خداکرمی درباره آخرین وضعیت تعیین حداقل کفایت سرمایه برای فعالیت ایرلاین‌ها بر اساس دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: طبق دستورات اکید وزیر راه و شهرسازی تعیین حداقل کفایت سرمایه برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی است و حداکثر تا پایان دی‌ماه این رقم حداقل کفایت سرمایه اعلام می‌شود.

وی درباره میزان کفایت سرمایه نیز گفت: این میزان بسته به نوع فعالیت پروازی هر ایرلاین متفاوت است به این ترتیب که ممکن است ایرلانی در نظر داشته باشد با ناوگان کوچک فعالیت کند بنابراین میزان کفایت سرمایه این ایرلاین با ایرلاینی که در مسیرهای پروازی بین‌قاره‌ای با ناوگان بزرگ فعالیت می‌کند متفاوت خواهد بود.

معاون عملیات هوانوردی افزود: بر اساس انواع فعالیت ایرلاین‌ها اعم از منطقه‌ای، چارتری و برنامه‌ای حداقل کفایت سرمایه مورد نظر مشخص می‌شود.

وی همچنین درباره تاسیس چند ایرلاین جدید گفت: طی حدود ۱۰ ماه گذشته درخواست بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده اما با توجه به دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی٬ داشتن حداقل کفایت سرمایه یکی از الزمات ایرلاین‌ها است بنابراین متقاضیانی که نمی‌توانند کفایت مالی خود را به اثبات برسانند نمی‌توانند مجوز موافقت اصولی برای تاسیس ایرلاین و به تبع آن استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی را دریافت کنند چراکه اولویت دولت حمایت از شرکت‌های هواپیمایی فعلی است.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بسیاری از درخواست‌های دریافتی برای تاسیس ایرلاین جدید با هدف استفاده از تسهیلات است گفت: از بین متقاضیان فقط ۴متقاضی اصلی تاسیس ایرلاین جدید هستند و کفایت مالی آنها ثابت شده است و با ورود آنها طی یک تا دو سال آینده شاهد افزایش ناوگان هوایی با سن قابل قبول خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که ایرلاین‌های متقاضی تاسیس در چه مرحله‌ای قرار دارند گفت: از بین ۴ ایرلاین متقاضی، تاکنون یک ایرلاین موفق به دریافت مجوز موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

خداکرمی با اشاره به اینکه با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تغییر و تحولات در صنعت هوانوردی به سرعت رخ نمی‌دهد بلکه نیازمند زمان است ادامه داد: باید در مرحله اول، میزان بهره‌وری بعد از آزادسازی نرخ بلیت برای سرمایه‌گذاران اثبات شود. ضمن اینکه در دنیا هم ابتدا آزادسازی اجرا شده سپس با تنوع خدمات نسبت به افزایش کیفیت، رشد ظرفیت و اشتغال‌زایی در صنعت اقدام شده است.

 ۲۹ آذر سال گذشته بود که «از دستوالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی» با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

بر اساس بخشی از مفاد این دستورالعمل، شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا نسبت به تامین حداقل سرمایه مورد نیاز برای اداره مستقل یک شرکت هواپیمایی اقدام کنند.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79627
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه