سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر خبرداد:

درخواست تولیدکنندگان لاستیک مبنی‌بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایر

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر از درخواست تولیدکنندگان لاستیک مبنی‌بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت تایرهای سبک و سنگین خبر داد و اعلام کرد: این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و منتظر اعلام نتیجه نهایی در این زمینه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مصطفی تنها با اشاره به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه برای تولیدکنندگان انواع لاستیک اعم از تایرهای سنگین و سبک، اظهار کرد: افزایش قیمت تمام شده به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید موجب شد درخواست افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات تایری اعم از سبک و سنگین را همراه با مستندات لازم به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تایرهای سنگین با نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود و تایرهای سبک هم با ارائه‌ مدارک لازم از سوی خریداران توسط نمایندگی‌های فروش لاستیک عرضه می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر با بیان این‌که درخواست افزایش قیمت لاستیک در مرحله کارشناسی مورد تایید قرار گرفته و در انتظار اعلام نتیجه نهایی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: درخواست خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کردیم و پس از بررسی‌های لازم این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است و در انتظار اعلام نتیجه هستیم.

تنها با اشاره به این‌که علی‌رغم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به منظور واردات لاستیک، بعضا مجبور هستیم مواد اولیه مورد نیاز خود را با استفاده از ارز آزاد وارد کنیم، خاطرنشان کرد: در مواردی واردات با ارز تخصیص یافته، امکان‌پذیر نیست و تولیدکنندگان مجبور هستند مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد کنند.

گفتنی است، مجوز افزایش قیمت ۹ درصدی انواع لاستیک به صورت پلکانی از خردادماه سال جاری صادر شد، اما انواع لاستیک خودروهای سنگین در سطح بازار با قیمتی بیش از سه برابر و لاستیک خودروهای سبک با افزایشی ۵۰ تا ۶۰ درصدی نسبت به نرخ مصوب به فروش می‌رسید که در برهه‌ای شرایط بازار لاستیک را دچار چالش کرد و با در نظر گرفتن تدابیر مختلفی از جمله امکان ثبت سفارش تایر با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ابلاغ کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین به گمرکات، شاهد بهبود نسبی اوضاع بودیم./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=167707
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه