میهن صنعت:

دستور وزير راه و شهرسازي براي فراهم كردن تمهيدات سفرهاي نوروزي

میهن صنعت: كميسيون ايمني راه هاي كشور مصوب كرد بنا بر دستور وزير و رئيس اين كميسيون، اداره هاي كل راه و شهرسازي استان ها همه عمليات عمراني، بهسازي، ايمن سازي، تجهيز علايم، خط كشي و ... را با به كارگيري امكانات خود تا نيمه اسفندماه انجام و تمهيدات لازم برا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس آخوندي در چهل و پنجمين نشست كميسيون ايمني راه هاي كشور كه با شركت اعضاي اين كميسيون در ساختمان شهيد دادمان برگزار شد، دستور داد تا اداره هاي كل راه و شهرسازي استان ها علاوه بر آمادگي براي سفرهاي نوروزي، تشكيل مستمر كميسيون ايمني حمل و نقل استاني را با هدف ايجاد هماهنگي كامل به رياست استانداران پيگيري كنند.

همچنين در زمينه هماهنگي برنامه ها براي سفرهاي نوروزي شهروندان مقرر شد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، هماهنگي لازم را با پليس راهور براي تأمين متناسب دوربينهاي ثابت و سيار مورد نياز در محورهاي مهم به عمل آورد و مقرر شد ساير دستگاه ها و نهادهاي عضو كميسيون برنامه هاي مدون خود براي سفرهاي نوروزي را به دبيرخانه كميسيون ارسال كنند.

بنابر اين گزارش در آخوندي در چهل و پنجمين نشست كميسيون ايمني راه هاي كشور مصوب شد تا با توجه به اعلام آمادگي جمعيت طرفداران ايمني، با مسئوليت آن جمعيت، نشست آموزش و آگاه‌سازي انجمن‌ها، صنوف و رانندگان حمل‌ونقل عمومي در زمينه سفرهاي نوروزي با همكاري و هماهنگي همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مسئول در اسفندماه برگزار شود.

همچنين در ادامه اين جلسه در خصوص صدا و سيماي جمهوري اسلامي به عنوان يكي از اعضاي كميسيون ايمني راه هاي كشور مصوب شد برنامه هاي ويژه اي را در زمينه اطلاع رساني هاي مورد نياز شهروندان در طول سفرهاي نوروزي در دستور كار قرار دهد و پليس راه از هم اكنون پيش آگاهي هاي لازم را به شهروندان بابت رفع هرگونه نقص و ايمن سازي وسايط شخصي، معاينه فني و … اطلاع رساني كند.

در ادامه چهل و پنجمين نشست كميسيون ايمني راه هاي كشور به رياست وزير راه و شهرسازي بر ممنوعيت تردد اتوبوسهاي مربوط به دانشگاهها، شركتها، نهادها (نظامي و غيرنظامي) براي جابه جايي كاركنان يا خانواده-هاي آنها در راه هاي برون شهري تأكيد شد و هرگونه بكارگيري اينگونه اتوبوسها در سفرهاي برون شهري مستلزم هماهنگي با سازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي و ثبت مشخصات وسيله وبازرسي فني و … در شركت هاي مسافربري مجاز خواهد بود.

بنابر اين گزارش در جلسه كميسيون ايمني راه ها مقرر شد بر ساماندهي و درستي فرايند صدور كارت سلامت براي رانندگان وسايط حمل و نقل عمومي، نظارت بيشتري صورت پذيرد و موضوع رفع نقص درب هاي خروج اضطراري اتوبوسها، در كارگروه تخصصي ناوگان كميسيون ايمني راه ها با مسئوليت سازمان ملي استاندارد ايران مورد بررسي‌هاي ميداني و انجام آزمايش‌هاي لازم با حضور اعضاء وكارشناسان مستقل رسمي دادگستري قرار گيرد و نتيجه به اين كميسيون ارائه شود.

همچنين در رابطه با طرح كاهش سقف سرعت وسايط حمل و نقل در شبكه راه هاي برون شهري كه در دو نشست كارگروه ويژه كميسيون بررسي شده است، مقرر شد با پيشنهاد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و پليس راه، طرح، در يك يا چند محور به صورت آزمايشي اجرا و نتايج آن براي تصميم گيري كميسيون ارائه شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران در ادامه اين جلسه با اشاره به اينكه چالش تلفات تصادفات در كشور دغدغه اي ملي است بر تعامل، هماهنگي، تشريك مساعي، و بكارگيري حداكثر امكانات و ظرفيتهاي دستگاه ها و نهاد هاي مرتبط براي مديريت چالش و ارتقاي ايمني حمل ونقل تاكيد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41883
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه