مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات:

دفتر کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در عراق راه اندازی می شود

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از راه‌اندازی دفتر کارگزاری این صندوق در کشور عراق تا ۳ ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، افروز بهرامی با اعلام خبر راه‌اندازی دفتر کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در کشور عراق اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تجارت ایران و عراق و رسیدن به مبادلات 20 میلیارد دلاری تا سال 1400، دفتر کارگزاری این صندوق در عراق راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: این دفتر برای حمایت از صادرکنندگان در کشور عراق فعال می‌شود و گرچه هنوز محل دقیق احداث این دفتر مشخص نیست ولی قطعاً تا 3 ماه آینده، دفتر صندوق ضمانت صادرات ایران در عراق آغاز به کار خواهد کرد.

به دنبال سفر یک ماه گذشته رئیس جمهور ایران به عراق و سفیر اخیر نخست وزیر عراق، ارتقاء مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و عراق در دستور کار قرار گرفت و محقق شدن مبادلات دو کشور تا 20 میلیارد دلار تا سال 1400، جزو اهداف دو کشور اعلام شد و از همین رو توافقاتی در حوزه انرژی، بانکی، گمرکی، صنعتی و تجاری انجام شده که برخی از آن‌ها طی روزهای گذشته عملیاتی شده و برخی دیگر در حال رایزنی برای عملیاتی شدن است.

همچنین رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با سفیر ایران در کشور عمان از راه‌اندازی دفاتری تجاری در شهرهای اربیل، بصره و استانبول در عراق و ترکیه خبر داده بود./تسنیم

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=174480
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه