میهن صنعت:

دلیل تناقض در آمار تولید تایر در ایران

میهن صنعت: عضو سابق هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران دلیل وجود تناقض در آمار تولید سه ماهه تایر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مسعود بهرامی‌نوید در گفت‌وگویی در پاسخ به این‌که به چه دلیل در آمار تولید سه ماهه تایر تولید این محصولات از نظر وزنی کاهش و از نظر تعداد حلقه افزایش داشته است؟ خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع کاهش تولید تایرهای بایاس و افزایش تولید تایرهای رادیال است.

 

وی با بیان این‌که تکنولوژی تولید تایرهای بایاس قدیمی بوده و این تایرها در مقایسه با تایرهای رادیال از وزن بیشتری برخوردارند، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال تولید تایرهای رادیال با تکنولوژی جدید و وزن کمتر افزایش یافته است.

 

عضو سابق هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران ادامه داد: بنابراین به دلیل افزایش تولید تایرهای رادیال و کاهش تولید تایرهای بایاس، شاهد افزایش تولید تایر از نظر تعداد حلقه‌های تولیدی و کاهش آن از نظر وزنی هستیم.

 

بهرامی‌نوید با بیان این‌که سنگین‌ترین تایرهای تولیدی مربوط به تایرهای اتوبوسی و کامیونی است، تصریح کرد: در این زمینه تولید تایرهای بایاس اتوبوسی و کامیونی با کاهش 25 درصدی از 17 هزار و 500 تن در سه ماهه نخست سال گذشته به 13 هزار تن رسیده است در مقابل اما تولید تایرهای رادیال اتوبوسی و کامیونی با رشد هشت درصدی از 3500 تن به 4000 تن افزایش یافته است.

 

به گزارش ایسنا، تولید انواع تایر در سه ماهه نخست امسال از نظر وزنی کاهش و از نظر تعداد حلقه، افزایش یافته است.

 

در این مدت تولید انواع تایر از نظر وزنی با کاهش 3 درصدی از 54 هزار تن در سه ماهه نخست سال گذشته به 52 هزار تن کاهش یافته است.

 

تولید انواع تایر از نظر تعداد حلقه‌های تولیدی نیز از 3 میلیون و 790 هزار حلقه در سه ماهه نخست سال گذشته به چهار میلیون و 150 هزار حلقه افزایش یافته که 9 درصد رشد نشان می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55107
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه