میهن صنعت:

دیگر معدن‌کاران برای تسهیلات به تهران نیایند

بعد از نزدیک به یکسال رییس صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی زمان استقرار میزهای این صندوق را در دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن را تا اول تیر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تصمیم استقرار میزهای صندوق بیمه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌های معدنی در محل دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن در استان‌ها در مرداد ماه سال گذشته  گرفته و مقرر شد که با استقرار این میزها یک پنجره واحد برای معدنکاران ایجاد شود تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه به تهران برای دریافت وام‌های معدنی و تضمین لازم از این صندوق اقدام کنند.

نادعلی اسماعیلی دهج – رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران – درباره استقرار میز صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی در دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن، گفته بود با توجه به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیروی کافی ندارد و بحث چابک سازی در وزارت خانه مطرح است، بخشی از وظایف وزارتخانه به سازمان نظام مهندسی معدن که به عنوان یک تشکیلات نظام مندی شناخته می‌شود، محول می‌شود و از جمله این کارها که به زودی به مرحله اجرا می رسد این است که صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی جهت تسهیلات دهی در استان ها مستقر خواهد شد.

از آن زمان بارها زمان‌هایی جهت استقرار این میزها اعلام شد که بعد از گذشت دوره‌های آموزشی نیروهای سازمان نظام مهندسی توسط صندوق بیمه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌های معدنی برای فعالیت در استان‌ها تقریبا چهار موعد نیز اعلام شد که در نهایت محمدرضا عربی مزرعه شاهی – رییس صندوق بیمه سرمایه‌ گذاری فعالیت‌های معدنی – خبر نهایی استقرار میزهای صندوق را در دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن استان‌ها اعلام کرد که بر این اساس قرار است تا اول تیرماه یعنی حدودا دو روز دیگر رسما میزهای صندوق فعالیت خود را آغاز کنند تا دیگر نیاز نباشد فعالان معدنی استان‌ها جهت دریافت ضمانت نامه‌های تسهیلات از این صندوق به تهران بیایند.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)  است که از طریق ارائه ضمانت نامه های تسهیلات خاص معدنی به فعالان این بخش برای دریافت اعتبار لازم کمک می‌کند.  اهمیت این صندوق از این رو است که در حوزه معادن اغلب تسهیلات مورد نیاز رقم های بالایی داشته و باید متناسب به جنس فعالیت معدنی بلند مدت باشد.

به گفته عربی مزرعه شاهی، این صندوق در سه ماه آخر سال گذشته توانست نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کند و در صورت همراهی نظام بانکی میزان ضمانت نامه ها در سال جاری به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.  /ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=125184
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه