معاون وزیر نفت در پاسخ به ایسنا:

ذخیره بنزین کشور بیش از یک میلیارد لیتر است

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه متوسط میزان مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال تاکنون ۷۹ میلیون لیتر بوده است، در مورد میزان ذخیره بنزین به ایسنا پاسخ داد: میزان ذخیره بنزین در حال حاضر بیش از یک میلیارد لیتر و مطمئن است. این ذخیره شامل بنزین سوپر، معمولی و یورو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس کاظمی در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه پروژه ارتقای کیفی پالایشگاه نفت تبریز با کره جنوبی در جمع خبرنگاران در مورد میزان واردات بنزین توضیح داد: میزان واردات بنزین از ابتدای سال تاکنون کمتر از ۱۲ میلیون لیتر و حدود ۱۱.۵ میلیون لیتر بوده است.

وی  در ادامه در مورد واحد بنزین سازی پالایشگاه خلیج فارس اظهار کرد: این واحد در حال حاضر روزی هفت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و امیدواریم تا شهریور میزان تولید بنزین این پالایشگاه به ۱۱ میلیون لیتر برسد. مجموعا از زمان راه‌اندازی این واحد تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر توسط این پالایشگاه بنزین تولید و وارد بازار شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال تکمیل می‌شود، تصریح کرد: فاز نخست تقریبا تکمیل و در سرویس قرار دارد و در حال تثبیت عملیاتی است. فاز دوم نیز سال آینده تکمیل خواهد شد.

کاظمی در ادامه در مورد امضای قرارداد برای ارتق ای سایر پالایشگاه کشور توضیح داد: قرارداد تجاری پالایشگاه اصفهان و تبریز امضا شده و برای ارتقای پالایشگاه‌های تهران و بندرعباس پیشرفت خوبی حاصل شده و این پالایشگاه‌ها با فاینانس ها در حال مذاکره هستند. این قراردادها باید امضا شود تا میزان مازوت تا سال ۱۴۰۴ به کمتر از ۱۰ درصد برسد. پالایشگاه اصفهان با شرکت دایلم در حال مذاکره است و سرمایه‌گذاری آن ۲.۵ میلیارد یورو خواهد بود.

وی با بیان اینکه پس از ارتقای پالایشگاه‌ها محصولات آنها یورو ۵ خواهد شد، در مورد امضای قرارداد پالایشگاه تبریز توضیح داد: بعد از اینکه قرارداد تجاری و مالی این پالایشگاه با شرکت SK کره جنوبی امضا شد زمان ساخت آن ۴۸ ماه خواهد بود. زمان امضای قرارداد مالی و تجاری بستگی به پیشرفت مذاکرات، بانک مرکزی و بانک کره دارد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=128955
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه