میهن صنعت:

رئیس‌جمهور: شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد/درباره ارزش‌های ملی، مشت واحد هستیم

میهن صنعت: رئیس‌جمهور با بیان اینکه "جنگ، تقابل سلاح‌ها نیست بلکه تقابل اراده‌هاست"، اظهار کرد: امروز دشمن و بدخواهان ما باید اراده، ایثار و فداکاری ما را ببینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش ملی روز بزرگداشت شهدا که صبح امروز (دوشنبه) در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه "ما امروز در برابر انواع مشکلات پیش رو با مقدم داشتن منافع انقلاب، نظام و کشور بر منافع شخصی‌مان پیروز خواهیم بود"، گفت: اگر دشمن در روزهای اول انقلاب فکر می‌کرد ایران کشوری ضعیف شده است، امروز برای همه روشن است قوی‌ترین، بزرگ‌ترین و مقتدرترین کشور در این منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تصریح کرد: نه تنها ایران کشوری مقتدر است بلکه در این منطقه بدون حضور و اراده ایران صلح و ثبات استقرار نخواهد یافت و این افتخار متعلق به شهیدان است.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "دولت وظیفه خود می‌داند نسبت به خانواده ایثارگران آنچه در توان دارد انجام وظیفه کند"، افزود: البته دولت مشکلات فراوانی بر سر راه دارد اما در طول این شش ماه در حد توان قدم‌هایی برداشته است و ان‌شاءالله در سال آینده نیز بتوانیم قدم‌های بیشتری برداریم و این وظیفه ماست.

 

روحانی در ادامه گفت: بخشی از تاریخی هر ملت را به تعبیری جنگ‌ها و به تعبیری دلاوری‌ها و ایستادگی‌های آن ملت تشکیل می‌دهد و این بخشی از هویت یک ملت نیز هست.

 

وی با اشاره به وجود اسطوره‌ها در تاریخ و ادبیات ملت‌ها خاطرنشان کرد: برخی از ملت‌ها نیازی به اسطور‌های تخلیلی ندارند و آنقدر نمونه‌های واقعی دارند که می‌توانند از آنها برای امروز و فردا سرمشق بگیرند و درس آموز باشند.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "شهیدان نقش بزرگی در حرکت تاریخی و پیروزی‌های بزرگ این کشور داشته‌اند"، به مقاطعی نظیر مشروطه،‌ مقاومت تنگستان و قیام جنگل اشاره کرد و افزود: در هر مقطع تاریخ‌ساز و مهم، خون و نقش شهیدان و ایثارگران این ملت بسیار پررنگ است.

 

روحانی همچنین با اشاره به شرایط نامساعد ایران از نظر نظامی در ابتدای جنگ، اظهار کرد: این ملت و رزمندگان بسیار مظلوم بودند و مظلومانه جنگیدند. شهید، شهادت، ایثار و ایستادگی همیشه نقطه اوج یک ملت است، بویژه اگر آن ملت اینقدر مظلوم باشد. در جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت متجاوز ایستادند. کجا سراغ دارید که در یک جنگ، شرق و غرب پشت سر متجاوز بایستند ولی هیچکس پشت سر کسی که به او تجاوز شده است نایستد؟

 

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و کمک‌های برخی از کشورها به عراق در دوران جنگ نیز گفت: هواپیمایی‌ میگ 25 دو سال بعد از جنگ از سوی شوروی سابق به عراق واگذار شد یعنی وسط جنگ هم به طور مرتب به آنها کمک می‌کردند. غیر از رادارها و گروهک‌ها که مدام علیه ما در حال فعالیت بودند،‌ تمام تحرکات جبهه ما را هواپیماهای آواکس آمریکایی رصد می‌کردند.

 

روحانی ادامه داد: با وجود این کمک‌ها، ما مظلومانه ایستادیم و مقاومت کردیم و اینجاست که عظمت رزمندگان ما بیشتر روشن می‌شود. تمام دنیا پشت سر متجاوز ایستادند اما ملت و رزمندگان ما مظلومانه و با دست خالی مقاومت و ایستادگی کردند و خداوند نیز این ملت را پیروز کرد.

 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام ملی در شرایط حاضر تصریح کرد: ایرادی ندارد که دو جناح با هم رقابت کنند و احزاب سیاسی مختلف در کشور داشته باشیم ولی وقتی بحث ملت، کشور و ارزش‌های ملی و انقلابی مطرح باشد، یک ملت و یک مشت واحد هستیم.

 

به نقل از ایسنا روحانی با بیان اینکه "اختلافی که به تضارب آرا منجر شود خوب است، نه اختلافی که منجر به نزاع شود"، تاکید کرد: شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران متعلق به کل ملت ایران هستند و تمام مردم ایران به شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران این کشور افتخار می‌کنند

مشروح سخنان روحانی متعاقبا منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44225
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه