میهن صنعت:

راه‌اندازی کرسی علمی “پروفسور سمیعی” و “مریم میرزاخانی” در ایران

میهن صنعت: رئیس بنیاد ملی علم و فناوری ایران از پیشنهاد اعطای کرسی ویژه به پروفسور سمیعی و مریم میرزاخانی خبر داد و گفت: اکنون 18 کرسی داریم که آخرین آن به دکتر خدادوست متخصص چشم اعطا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از مهر دکتر نصرت الله ضرغام در گفتگویی افزود: ما دو کاندید برای اعطای دو کرسی جدید در بنیاد ملی علم و فناوری ایران علم داریم. با پروفسور سمیعی صحبت شده و ایشان گفته است با کمال میل و افتخار می پذیرد. اما در مورد پروفسور مریم میرزاخانی ما تبریک گفته ایم و بنا داریم که با وی تماس بگیریم و اگر پذیرفت به وی هم این کرسی داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 18 کرسی داریم که آخرین آن به دکتر خدادوست متخصص چشم اعطا شده است.

ضرغام درباره اعطای کرسی در حوزه علوم انسانی گفت: کرسی علمی کردن زبان فارسی را به مرحوم دکتر شهیدی داده بودیم و اکنون دکتر ستوده در حال پیگیری است. اما بنا داریم با دکتر شفیعی کدکنی هم صحبت کنیم که آن را بپذیرد.

وی درباره ایجاد مرکز تبادل استاد گفت: راه اندازی این مرکز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ما واگذار شده است و در حال تهیه دستور العمل آن هستیم.

رئیس بنیاد ملی علم و فناوری ایران افزود: این مرکز زیر نظر بنیاد ملی علم و فناوری ایران خواهد بود و اساتید از طریق آن به ایران ورود پیدا می کنند و پس از آن به هر مرکز پژوهشی، دانشگاهی که مایل هستند و یا برنامه ای دارند می روند. ممکن است یک سخنرانی یا یک کارگاه داشته باشند و یا استاد راهنما باشند. ما تنها می خواهیم راه ورود اساتید خارجی و ایرانی به داخل کشور باز شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=62593
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه