بررسی زیرساخت های اربعین در مرزها-۴

راه های مهران در حال ایمن سازی است

ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به اینکه راه های مهران در حال ایمن سازی برای اربعین هستند، گفت: ۲۱هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران نیز ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سیدزاهدین چشمه خاور  اظهار داشت: راه های مهران در حال ایمن سازی است  با توجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم، هدف راهداری استان، ایمن سازی محورهای مواصلاتی به مرز مهران است.

وی افزود: یکی از مقوله‌ها اصلی در این زمینه خط کشی جاده‌ها است که راه های مهران در حال ایمن سازی است از ۵ هزار کیلومتر، تقریباً ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن با ۷ دستگاه خط کش و سه پیمانکار در حال اقدام هستند.

وی افزود: در بحث علائم جاده‌های اربعین در استان نیز قراردادی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان منعقد شده که ۲ مورد آن قرارداد تابلوهای اطلاعاتی و ۲ مورد دیگر آن قرارداد تابلوهای کامپوزیتی هستند.

چشمه خاور اضافه کرد: متاسفانه سرقت علائم در استان به شکل ویژه ای نمود دارد و این موضوع باعث شده تابلوهایی برای جاده‌های استان خریداری شود که ارزش ریالی نداشته باشند و جنس آنها از الیاف شیشه و قابلیت بازیافت ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: هم اکنون در حال نصب تابلوها هستیم و تا قبل از اربعین تقریباً تمام محورهای اربعین نصب علائم انجام خواهد شد.

آشکارسازی نقاط پرتصادف

وی ادامه داد: در زمینه آشکارسازی نقاط پرتصادف محورهای اربعین در استان نیز با پیمانکار قراردادی منعقد شده و در حال حاضر مشغول این مهم است.

چشمه خاور افزود: نصب تابلوهای اطلاعاتی برای آشکارسازی در نقاط پرتصادف استان انجام شده، این پروژه نیز تا قبل از اربعین قطعاً به نتیجه خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تصریح کرد: تا اربعین نقاط پرتصادف محورهای اربعین آشکارسازی خواهند شد، همچنین قرارداد نصب نیوجرسی در محورهای اربعین استان نیز جمعاً به میزان ۱۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: نصب نیوجرسی در محور ایلام به مهران در حال انجام است، در آینده نیز محور ایلام به سمت سرابله نیز انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: جدول گذاری معابر در روستاهایی که در مسیر اربعین قرار دارند نیز در حال انجام است، هم اکنون در محورهای روستاهای گلان و سرطاف جدول گذاری انجام شده است.

چشمه خاور افزود: راهداری استان در حال نصب تیر برق‌های روشنایی در روستاهای در مسیر تردد زائران اربعین است که تا قبل از اربعین نصب خواهد شد.

احداث ۲۱ هزار مترمربع سایبان در پایانه مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: در بحث نصب سایبان در آب خوری ها نیز برای هر ۵۷ دستگاه آبخوری در شهر مهران سایبان تهیه و نصب شده است.

وی ادامه داد: این آبخوری‌ها در محور مهران به سمت پایانه مرزی و داخل پایانه مرزی هستند.

مدیر کل راهداری عنوان کرد: همچنین احداث ۲۱ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران در دستور کار قرار گرفته و مناقصه آن برگزار و در حال حاضر ۸۲ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

چشمه خاور تصریح کرد: عمده پروژه در حال انجام است و با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار پیش می‌رود، تمام تلاش ما این است که برای اربعین آماده شود.

وی افزود: ۲ هزار مترمربع سایبان پایانه برکت تا چند روز آینده سقف آن قطعاً زده خواهد شد، با توجه به مسئله گرما احداث سایبان برای آسایش و رفاه زائران اباعبدالله الحسین (ع) بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات برای ایمن سازی معابر منتهی به مهران اینکه حدود ۱۵ هزار شبرنگ داخلی نیوجرسی ظرف مدت یک ماه نصب شده است.

مدیر کل راهداری ایلام اضافه کرد: همچنین در بحث سیستم سرمایشی نیز اقدامات خوبی در پایانه مرزی مهران اقدامات خوبی صورت گرفته است، همچنین به اندازه کافی مه پاش در پایانه مرزی مهران نصب شده است./مهر

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=250262
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه