میهن صنعت:

رشد سه درصدی مصرف بنزین نوروزی نسبت به پارسال

میهن صنعت: نیمه اول فروردین‌ماه بیش از یک میلیارد و 175میلیون لیتر بنزین مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد سه درصدی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پرمصرف‌ترین روز تعطیلات نوروز امسال با مصرف 100میلیون و 700هزار لیتر بنزین متعلق به 12فروردین‌ماه است.

 

بر این اساس در 15روز ابتدای سال جاری میزان 78میلیون و 200هزار لیتر بنزین در بخش سوخت هوایی برای 10هزار و 168 فروند هواپیما مصرف شده است.

 

بر اساس اطلاعات ایسنا از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ، میزان مصرف بنزین از اول تا پانزدهم فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است به گونه‌ای که میزان سوخت مصرفی سال گذشته به یک میلیارد و 142 میلیون لیتر رسیده بود.

 

بیشترین فروش سوخت هوایی در تعطیلات نوروز،‌ مربوط به پانزدهم فروردین‌ماه به میزان پنج میلیون و 335 هزار لیتر بوده که بالاترین تعداد پرواز سوختگیری شده در روز 28 اسفندماه برای سوختگیری 690 فروند هواپیما بوده است.

 

جالب توجه است با پایان یافتن سال گذشته،‌ دو روز پایانی سال گذشته از جمله پرمصرف‌ترین ایام سال شناخته شدند به گونه‌ای که میزان مصرف سوخت در روزهای28 و 29 اسفندماه روزانه بیش از 98.5 میلیون لیتر بنزین رسید.

 

همچنین از اول تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری، یک میلیون و 251 هزار لیتر سوخت به 394 فروند شناور مسافربری در جنوب کشور تحویل شده و در مجموع 1182 تردد در این ایام حد فاصل بندر عباس- قشم و بندر لنگه – کیش صورت گرفته است.

 

طی پانزده روز گذشته، بیشترین میزان توزیع سوخت، به شناورهای ناحیه بندرعباس بوده که حدود 54 هزار لیتر سوخت به 229 مورد شناور در این ناحیه تحویل شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44978
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه