«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت برنت و کاهش شاخص دبلیو تی ای

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در روز چهارشنبه به دلیل افزایش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا، تضعیف فروش خرده فروشان آمریکایی، نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی و امیدواری برای تاخیردر افزایش تولیدات اوپک پلاس معکوس یکدیگر عمل کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دوشاخص برنت و دبلیو تی ای  در روز چهارشنبه به دلیل افزایش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا، تضعیف فروش خرده فروشان آمریکایی، نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی و امیدواری برای تاخیردر افزایش تولیدات اوپک پلاس معکوس یکدیگرعمل کردند.

شاخص نفت برنت 3 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 78 سنت معامله شد و در حالی که نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 3 سنت معادل 0.1 درصد به 41 دلار 40 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش روز سه شنبه موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور درهفته گذشته به میزان 4.2 میلیون بشکه رشد داشته و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 1.7 میلیون بشکه باشد. از طرفی دیگر، وضعیت ناامید کننده فروش خرده فروشان آمریکایی منجر به تشدید نگرانی های در خصوص تقاضا این کشور با توجه به شیوع کووید-19 شده است.

عربستان سعودی با توجه به موج جدید کرونا ویروس در جهان سایر اعضای اوپک پلاس مانند روسیه را فراخوانده تا در واکنش با نیازهای بازار نفت منعطف باشند.درنشست روز سه شنبه اعضای اوپک پلاس هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نشده است و تمامی نمایندگان به منظور مذاکره در خصوص سیاست های بازار نفت در تاریخ 30 نوانبر و یک دسامبر به دور هم جمع می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203806
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه