«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی

بهای نفت برای چهارمین هفته متوالی پیش از برگزاری نشست اوپک پلاس در اوایل هفته آینده افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برای چهارمین هفته متوالی پیش از برگزاری نشست اوپک پلاس در اوایل هفته آینده افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت آتی ژانویه 38 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 48 دلار 18 سنت معامله شد در حالی که برای تحویل در فوریه با افزایش 46 سنت به 48 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید.نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 18 سنت به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 53 سنت معامله شد.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به دلیل ساخت واکسن آسترازنکا و واکسن های قبلی به ترتیب رشد 7.2 و 8 درصدی را در هفته اخیر تجربه کردند اگرچه شبهات مطرح شده در خصوص تحقیق بر سر میزان کارایی واکسن این شرکت برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونامنجر شده تا آزمایش‌های جدیدی در مورد میزان تاثیر آن در جهان انجام شود.

یک منبع آگاه اعلام کرد که اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه افزایش تولیدات خود در سال آینده را به تعویق خواهد انداخت. قرار بود که تولیدات این گروه از ژانویه به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که در روز دوشنبه در خصوص سیاست های محدود نمودن تولیدات نفت گفتگو خواهند کرد.

افزایش تولیدات نفت لیبی نگرانی ها را در خصوص عرضه بیش از تقاضا تشدید کرده است.اعضای اوپک که از این توافق و عمل به آن معاف هستند، از اوایل سپتامبر بیش از 1.1 میلیون بشکه در روز به بازار عرضه کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204262
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه