«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت به دنبال کاهش بیشتر تولیدات نفت عربستان

بهای نفت در روز چهارشنبه پس از موافقت عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولیدات خود طی نشست اعضای اوپک پلاس و کاهش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه پس از موافقت عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولیدات خود طی نشست اعضای اوپک پلاس و کاهش ذخایر  نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 53 دلار 94 سنت معامله شد که از 26 فوریه 2020 بی سابقه بوده است و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 13 سنت معادل 0.26 درصد رشد داشته و به 50 دلار 7 سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی طی نشست اعضای اوپک پلاس توافق کرد تا به صورت داوطلبانه تولیدات خود را به میزان یک میلیون بشکه نفت در روز بیشتر از سایر اعضا در ماه های فوریه و مارس کاهش دهد. این کشور با این تصمیم خود به دنبال ترغیب سایر اعضا برای کاهش بیشتر تولیدات و تقویت قیمت نفت در بازار است. از طرفی دیگر توقیف نفتکش کره جنوبی توسط ایران از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت در بازار تلقی می شود.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا در روز سه شنبه، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به یک ژانویه به میزان 1.7 میلیون بشکه کاهش داشته و در مجموع به 491.3 بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206142
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه