«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت در پی افت ارزش دلار

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افت ارزش دلار و در نتیجه جلب توجه سرمایه گذاران به خرید نفت افزایش پیدا کرد در حالی که طی معاملات اخیر در پی نگرانی های مربوط به افزایش عرضه از سوی اوپک و متحدانش کاهش پیدا کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افت ارزش دلار و در نتیجه جلب توجه سرمایه گذاران به خرید نفت افزایش پیدا کرد در حالی که طی معاملات اخیر در پی نگرانی های مربوط به افزایش عرضه از سوی اوپک و متحدانش کاهش پیدا کرده بود.

شاخص نفت برنت با افزایش 83 سنت معادل 1.3 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 98 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 80 سنت به 59 دلار 45 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای طی معاملات روز گذشته افت 4.2 و 4.6 درصدی را تجربه کردند.

ارزش دلار علیرغم سایر ارزهای رایج افت 0.4 درصدی را در روز گذشته ثبت کرد که در نتیجه قیمت نفت به دلیل جلب توجه مشتریانی که از سایر ارزها استفاده می کنند و سرمایه گذاری بیشتر در این بازار افزایش پیدا کرد.از طرفی دیگر محدودیت های اعمال شده در انگلیس در 12 آوریل متوقف شده  و سالن های آرایشی، باشگاه های ورزشی و مغازه های این کشور باز می شوند.اگرچه نگرانی هایی در خصوص تصمیم هقته گذشته اعضای اوپک پلاس مبنی بر افزایش عرضه به بازار وجود دارد.اعضای اوپک و متحدانش مانند روسیه که با عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند قرار است که تولیدات خود را در ماه جون و می به میزان 350 هزار بشکه در روز و در جولای تا 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209289
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه