«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد قیمت نفت علیرغم افزایش ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه در پی تولید واکسن کرونا و امیدواری به بهبود تقاضای جهانی افزایش پیدا کرد و این در حالی است که داده های صنعتی حاکی از رشد ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه در پی تولید واکسن کرونا و امیدواری به بهبود تقاضای جهانی افزایش پیدا کرد و این در حالی است که داده های صنعتی حاکی از رشد ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 54 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 48 دلار 47 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 47 سنت رشد داشته و به 45 دلار 38 سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص طی معاملات اخیر رشد بیش از 4 درصدی را ثبت کردند.

 سومین نوع از واکسن کرونا با حمایت و همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده و بنا بر اعلام شرکت بریتانیایی-‌سوئدی آسترازنکا می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی داشته باشد و در واقع سومین سلاح برای مبارزه با پاندمی تلقی می شود اگرچه دسترسی به واکسن و تولید انبوه آن نیازمند ماه ها زمان است که در نتیجه محدودیت ها اعمال می شود.

به نظر می رسد که اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) تولیدات خود را در سال 2021 پس از نشست 30 نوامبر محدود کنند.این اعضا به منظور تقویت بازار پس از پاندمی عرضه روزانه را کاهش دادند.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 20 نوامبر به میزان 3.8 میلیون بشکه رشد داشته و به 497 میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند این میزان برابر با 127 هزار بشکه باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204178
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه