«میهن صنعت» گزارش می دهد:

رشد چشم گیر بازار لباس اسلامی در صنعت مد و فشن

نخستین مدرسه مد اسلامی اندونزی با هدف آموزش طراحی لباس و نیز بازار مد و فشن براساس آموزه های اسلامی فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نخستین مدرسه مد اسلامی اندونزی با هدف آموزش طراحی لباس و نیز بازار مد و فشن براساس آموزه های اسلامی فعالیت می کند.

 بازار مد اسلامی به دلیل تغییرات در طراحی لباس های اسلامی گسترش پیدا کرده و در کانون توجهات قرار گرفته است.

این موسسه مد و فشن اسلامی توسط فردی به نام ددن سیسوانتو حدود سه سال پیش تاسیس شده و اکنون با 140 دانش آموز به فعالیت خود ادامه می دهد.

موسس این مدرسه در مصاحبه خود عنوان کرد: «هدف از تاسیس موسسه فشن ومد اسلامی تربیت افرادی است که با طراحی متمایز و جدید خود از پیشگامان این بازار باشند.»

وی افزود،«ما به دانش آموزان خود یاد می دهیم که لباس ها را براساس قوانین اسلام طراحی کنند.»

افراد مسلمان و یا حتی غیر مسلمان می توانند در این موسسه آموزش ببیند اما معلمان تنها از میان افراد مسلمان انتخاب می شوند.

اندونزی نخستین هفته مد اسلامی را در سال 2015 برگزار کرد و وزارت صنعت این کشور امیدوار است که اندونزی تا سال 2020 به "مرکز مد و فشن اسلامی " تبدیل شود.

هرچند که امروزه بازار مد اسلامی هنوز در مرحله اول توسعه قرار دارد، با این حال با توجه به ارقام ارائه شده توسط شاخص جهانی اقتصاد اسلامی، این روند به سرعت در حال تغییر است : تخمین زده اند که مصرف کنندگان مسلمان در سال 2014، حدود 266 میلیارد دلار برای لباس خرج کرده اند که پیش بینی می شود این رقم تا سال 2019 به 282 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=154284
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه