«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد 5 درصدی قیمت نفت در هفته اخیر/برنت در آستانه 70 دلار

معاملات هفته اخیر با رشد 5 درصدی قیمت نفت بسته شد و از دلایل آن می توان داده های منتشر شده حاکی از بهبود اقتصاد آمریکا و احیای تقاضای نفت در بازار و البته کاهش نگرانی ها نسب به افزایش صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاملات هفته اخیر با رشد 5 درصدی قیمت نفت بسته شد و از دلایل آن می توان داده های منتشر شده حاکی از بهبود اقتصاد آمریکا و احیای تقاضای نفت در بازار و البته کاهش نگرانی ها نسب به افزایش صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها اشاره کرد.

شاخص نفت برنت 17 سنت رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 63 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 53 افت داشته و به 66 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که با آغاز فصل تابستان در آمریکا و اروپا و افزایش سفر و همچنین برنامه ی دولت ها برای واکسیناسیون عمومی  تقاضای نفت به حدود 100 میلیون بشکه در روز طی سه ماهه سوم سال برسد.تقاضای بنزین در برخی از مناطق از سطح سال 2019 نیز عبور کرده است.

داده های منتشر شده از اقتصاد آمریکا (بزرگترین مصرف کننده نفت جهان و بزرگ  ترین اقتصاد جهان) حاکی از بهبود تقاضا در این کشور است و از طرفی این اطلاعات نشان می دهد که تعداد افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند کاهش پیدا کرده است اما افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب آسیا و هند و نیز کمبود واکسن بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210863
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه