میهن صنعت :

رفع مشکل سرمایه گذاری در صنعت خودرو با اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی

شرکت های خودروساز می توانند در راستای اجرای طرح ها و پروژه های ملی و توسعه ای از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده نمایند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : شرکت های خودروساز می توانند در راستای اجرای طرح ها و پروژه  های ملی و توسعه ای از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده نمایند.

عزت الله یوسفیان در گفتگو با خبر نگار خبر خودرو ، افزود : هم اکنون بسیاری از مطالبات و معوقات بانکها مربوط به شرکتهای خودروساز است به طوری که تاکنون بیشترین تسهیلات بانکی نیز توسط این بخش دریافت شده است.

وی با اشاره به افزایش درخواست شرکتهای خودروساز از تسهیلات بانکی، گفت : باید بررسی شود که شرایط مالی شرکتهای خودروساز به چه نحو است که تا این میزان نیازمند دریافت تسهیلات و کمک های بانکی است.

وی گفت : چنانچه خصوصی سازی به شکل واقعی در صنعت خودرو اجرایی می گردید قطعا مشکلی به لحاظ مالی و سرمایه گذاری در صنعت خودرو وجود نداشت.

وی بیشترین مشکل در راستای حمایت از صنعت خودروی داخلی را تعرفه بالای واردات خودرو عنوان کرد و گفت : هم اکنون واردات خودروهای خارجی به جهت تعرفه بسیار بالای واردات با مشکل روبرو شده است که البته همه این تصمیمات به نفع خودروهای داخلی است بنابراین نه تنها در این شرایط خودروسازان متضرر نمی شوند بلکه قطعا در این راستا سود خوبی را کسب می نمایند.

نماینده آمل در خانه ملت افزود : در این شرایط خودروسازان باید تلاش نموده و خطوط تولید محصولاتشان را متناسب با تکنولوژی روز دنیا نمایند تا بتوانند همپای سیر پیشرفت صنعت خودروی دنیا حرکت کنند.

یوسفیان همچنین در خصوص درصد اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی به پروژ ها و طرحهای تحقیقاتی و ملی  گفت : این رقم بستگی به وضعیت و شرایط طرح ها و پروژ ها دارد که چه میزان تسهیلات به آنها اختصاص یابد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1394
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه