میهن صنعت:

رنو کوئیدی که به ایران می‌آید ایمن است؟

رنو کوئید یکی از موفق‌ترین مدل‌هاست که پیشتر موفق به اخذ هیچ ستاره‌ای در تست تصادفات جهانی NCAP نشده بود، با وجود یک سری تغییرات و استفاده از گزینه‌های امنیتی موفق به کسب یک ستاره شده است. تصویر رنو کوئیدی که به ایران می‌آید ایمن است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،نشریه «اتوکار» نوشت؛ رنو پس از اولین آزمایش جهانی کوئید مجموعه‌ای از توسعه‌ها را برای آن در نظر گرفت، چرا که در آن زمان کوئید نتوانست هیچ ستاره‌ای را از NCAP دریافت کند. پس از اینکه این خودرو در بالاترین سطح به مجموعه‌های ایمنی مجهز شد و تغییرات زیادی کرد تنها موفق به کسب یک ستاره شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام‌جم، در طبقه بندی NCAP اروپا، یک ستاره به معنای حفاظت محیطی در تصادف است.

برای رسیدن به سطح ایمنی 2 ستاره در اروپا، خودرو باید "حفاظت تصادف اسمی" را نمایش دهد. براساس همان روش ارزیابی دو سطح، اولین تست جهانی NCAP در تنظیمات پایه و بدون هیچ امکانات امنیتی اختیاری یا اضافی صورت می‌گیرد و پس از آن تست‌ها به ممکن‌ترین شکل‌های ایمنی درمی‌آیند.

الجندرو فوراس مدیر فنی NCAP جهانی در این خصوص می‌گوید: اغلب به تست مدل پایه خودروها می‌پردازیم. چرا که هیچ تضمین و گارانتی برای گزینه‌های امنیتی خریداری شده وجود ندارد.

این کارشناس فنی گفت: خودروسازها می‌توانند خودروها را امن کرده و در عین حال سود خوبی به دست آورند. این همان کاری است که در بسیاری از کشورها انجام داده‌اند. چرا که مصرف‌کنندگان تا حدود مایل به پرداخت این هزینه هستند.

هدف NCAP این است که به مصرف کنندگان تضمین دهد که تولیدکنندگان خودروهایی ایمن تولید می‌کنند. NCAP در بسیاری از بازارها تاثیر زیادی در امنیت ناوگان حمل و نقل داشته است.

NCAP تائید می‌کند که ضریب امنیت کوئید کم است.در حال حاضر نمونه این خودرو در بازار هند طرفداران زیادی دارد.

منبع: اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91327
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه