میهن صنعت:

روحانی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع ارزی تأکید کرد

رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دویست و بیست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به‌ریاست رئیس‌جمهور برگزار و در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده درخصوص حمایت‌ها و کمک‌های لازم درمقابله با تبعات اقتصادی کرونا در سال 1399 ارائه شد.

با توجه به تصویب تمدید تسهیلات و حمایت‌های کرونایی از بنگاه‌ها و کسب و کارها پیشنهادها برای حمایت از کسب و کارها در سال 1400 در محورهای مختلف مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

حمایت‌های صورت‌گرفته در سه بخش خانوارها از جمله تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و حمایت از بنگاه‌ها شامل اعطای تسهیلات ارزان، حمایت‌های مرتبط با حوزه برق و گاز، تأمین اجتماعی، هزینه‌های عوارض شهرداری و بیمه بیکاری برای شاغلین بیکارشده بر اثر محدودیت‌های کرونایی از مهمترین محورهای این گزارش بود.

رئیس‌جمهور در این زمینه با اشاره به آثار و زیان‌های سنگین ناشی از شیوع بیماری کووید19 در شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تأکید کرد: دولت به‌رغم محدودیت‌های مالی و درآمدهای ارزی کشور در حد توان برای حمایت از آسیب‌دیدگان هم از جنبه خانوارها و هم بنگاه‌های زیان‌دیده تولیدی تلاش کرده است و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

در این جلسه همچنین درخصوص هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای تأمین ارز مورد نیاز و خرید و تأمین کالاهای اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به مذاکرات و اقدامات انجام‌شده برای آزادسازی ذخایر ارزی در خارج از کشور در مورد استفاده بهینه از منابع ارزی برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شد./تسنیم

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210921
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه