میهن صنعت:

روسیه، آمریکا را تحریم کرد/ درهای ایستگاه فضایی به روی آمریکا بسته می‌شود

میهن صنعت: مقامات روسیه دیروز – چهارشنبه- در واکنش صریح به تحریم این کشور از سوی آمریکا، اعلام کردند دسترسی فضانوردان آمریکایی به ایستگاه بین المللی فضایی را قطع می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه گفت: تحریم روسیه از سوی آمریکا بیجا و بی مورد است.

پس از بروز مناقشات در اوکراین و اعلام موضع روسیه در قبال بحران اوکراین و حمایت از جداشدن شبه جزیره کریمه، آمریکا دانشمندان فضایی روسیه را تحریم کرد.

مقامات آمریکایی هفته گذشته نیز اعلام کردند احتمالا صدور مجوز برای چندین آیتم فناوری پیشرفته که روس ها در تلاش برای کسب آن بوده اند را متوقف می کند تا به این ترتیب روسیه را برای حمایت از جدایی کریمه مجازات کرده باشد.

این در حالی است که روسیه امروز اعلام کرد: درخواست آمریکا را برای استفاده از ایستگاه بین المللی فضایی پس از 2020 رد خواهد کرد تا به تحریم های تجاری که آمریکا علیه روسیه به کار گرفته است واکنش نشان دهد.

ایستگاه بین المللی فضایی توسط فضانوردان آمریکایی و روسی اداره می شود.

پس از بازنشسته شدن ناوگان فضایی آمریکا در سال 2011، تنها راه برای رسیدن به ایستکاه بین المللی فضایی استفاده از موشک های روسی بوده است و آمریکا در حال حاضر برای اعزام هر خدمه به ایستگاه بین المللی 60 میلیون دلار به روسیه می پردازد. بر اساس توافقات پیشین، قرار بود این روند تا سال 2024 ادامه داشته باشد.

به گفته روگوزین بخش روسی ایستگاه بین المللی فضایی به طور جداگانه از بخش آمریکایی آن قابل استفاده است . اما از تاریخ 2020 دیگر بخش آمریکایی قابل دسترسی برای فضانوردان آن نخواهد بود.

  روسیه همچنین آمریکایی را از خرید موتورهای موشک روسی که برای پرتاب ماهواره های نظامی ضروری است منع کرده است.

به گزاری خبرگزاری مهر،پس از آنکه آمریکا روسیه را تحریم کرد مقامات روسیه نیز به طور شوخی به آنها پیغام دادند که برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه بین المللی به ترامپولین (توری که در آکروبات از آن استفاده می شود ) متوسل شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48323
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه