میهن صنعت :

روند تدریجی تولید خودروهای یورو 4 همزمان با عرضه سوخت یورو4

دبیر انجمن خودروسازان ایران از آمادگی شرکت های خودروسازی برای عرضه خودرو های یورو 4 به بازار به شرط تامین سوخت مربوطه خبر داد و گفت: براساس مصوبه ای که اواخر سال گذشته توسط دولت تصویب شد مقرر گردید از سال 92 خودروها با استاندارد یورو 4 تولید شوند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان  ایران از آمادگی شرکت های خودروسازی برای عرضه خودرو های یورو 4 به بازار به شرط تامین سوخت مربوطه خبر داد و گفت: براساس مصوبه ای که اواخر سال گذشته توسط دولت تصویب شد مقرر گردید از سال 92 خودروها با استاندارد یورو 4  تولید شوند.

احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در این مصوبه ذکر شده است که از سال  92باید خودروها بصورت یورو 4تولید شوند ، همچنین وزارت نفت نیز مکلف شده است  قبل از عرضه این خودروها سوخت یورو 4را توزیع سراسری کند ولی متاسفانه تا کنون این سوخت توزیع نشده است و اقداماتی که انجام گرفته است بصورت نمادین بوده است.

وی افزود: امسال سال رمپاپ خودروسازان برای تولید خودروهای یورو 4 است یعنی به تدریج خودروسازان طبق برنامه ای که  توسط وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام شده است خودروهای یورو 4 را تولید کرده تا سوخت مربوطه توزیع سراسری شود بنابراین لازم است وزارت نفت هرچه زودتر سوخت مناسب این خودروها را عرضه کند تا این خودروها با مشکل مواجه نشوند به همین منظور خودروسازان با احتیاط این خودروها را تولید می کنند زیرا در صورت استفاده خودروهای یورو 4 از بنزین یورو 2 سیستم موتور این خودروها دچار مشکلات جدی خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد: در هر دو مصوبه ای که در دولت  های هشتم و نهم به همین منظور به تصویب رسیده  است مقرر شده است که 6ماه قبل از تغییر استاندارد خودروسازان ،سوخت مربوطه باید توزیع سراسری شده باشد تا خودروهای تولیدی با استاندارد جدید با مشکل مواجه نشوند .

نعمت بخش با بیان این مطلب که خودروسازان به وعده های خود در خصوص تولید خودرو یورو 4 عمل کرده اند گفت: با توجه به اینکه مقرر شده بود که ابتدا سوخت یورو 4عرضه شود و سپس این خودروها تولید شود ولی خودروسازان به وعده های خود عمل کرده اند و هم اکنون برخی ازخودروهایی که تولید می شود از جمله رانا با استاندارد یورو4 است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز سوخت استاندارد توزیع سراسری نشده است این خودروها باید حداقل از بنزین سوپر استفاده کنند ولی در خصوص تولید خودروهای دیزلی قرار است تا اواخر سال همزمان با تولید خودرودیزل توزیع سوخت دیزل یورو 4  نیز آغاز شود زیرا در صورت عدم توزیع گازوییل یورو4 خودروهای دیزلی با مشکل  جدی مواجه خواهندشد ضمن اینکه لازم است ماده ادبلو دربرخی  جایگاههای عرضه گازوییل توزیع سراسری شود.

وی  در پایان خواستار تعیین قیمت مناسب برای سوخت های یورو  4شد و گفت: دولت نباید اختلاف قیمت بالایی برای سوخت های یورو 2 و یورو 4 در نظر بگیرد زیرا این امر باعث می شود مصرف این سوخت جدید کاهش یابد و شاهد آلایندگی های بیشتر محیطی باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1475
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه