«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند صعودی قیمت نفت ادامه دارد

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال آغاز فصل تابستان و سفر و افزایش تقاضا برای سوخت و همچنین کاهش محدودیت های ناشی از کرونا به همراه احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال آغاز فصل تابستان وسفر و افزایش تقاضا برای سوخت و همچنین کاهش محدودیت های ناشی از کرونا به همراه احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 19 سنت به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 65 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 سنت رشد داشته و به 66 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید که در بالاترین میزام خود طی یک هفته اخیر باقی ماند.

بنا به اعلام دو منبع آگاه، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 21 می حدود 439 هزار بشکه کاهش داشته اگرچه گزارش موسسه نفتی آمریکا تاکنون منتشر نشده است.از طرفی دیگر تضعیف ارزش دلار نیز منجر شده تا قیمت های نفت تقویت شد و سرمایه گذارانی که از سایر ارزها استفاده می کنند راحت تر بتوانند در این بازار سرمایه گذاری کنند.

شمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر در بخش هایی از اروپا و آمریکا روند نزولی دارد اگرچه هند سومین وارد کننده بزرگ نفت همچنان در شرایط بحرانی قرار داشته و محدودیت های بیشتری نیز اعمال کرده است.

مذاکرات غیر مستقیم آمریکا و ایران در این هفته ادامه پیدا می کند و تحلیلگران پیش بینی کردند که در صورت لغو تحریم ها ایران تواناتی تولید یک تا دو میلیون بشکه نفت اضافی در روز را دارد .

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210831
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه