«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

روند نزولی قیمت نفت برای دومین ماه متوالی

بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا و همچنین نگرانی هایی بابت کاهش مصرف سوخت جهانی برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا و همچنین نگرانی هایی بابت کاهش مصرف سوخت جهانی برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 19 سنت به ازای هر بشکه نفت 37 دلار 46 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 38 سنت افت داشته و به 35 دلار 79 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای به ترتیب طی ماه جاری کاهش 10 و 11 درصدی را تجربه کردند.

رهبران فرانسه و آلمان در پی افزایش شمار مبتلایان و همچنین تهدید موج دوم این بیماری پیش از آغاز زمستان از اعمال محدودیت های جدید خبر دادند.کشور آمریکا که بیشتر شمار مبتلایان را تاکنون داشته است، رکود روزانه خود را شکست.

اوپک و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) قرار است که تولیدات خود را در ژانویه به میزان 2 میلیون بشکه افزایش دهند در حالی که تولیدکنندگان بزرگ مانند روسیه و عربستان به دلیل وضعیت اروپا و بازگشت لیبی به شرایط عادی در تلاش برای حفظ محدودیت های تولید خود و عرضه به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز هستند.اعضای اوپک پلاس طی تاریخ 30 نوامبر و یک دسامبر در خصوص سیاست های بعدی این گروه مذاکره می کنند.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا در اکتبر برای سومین ماه متوالی افزایش داشته است و شرکت ها بیشترین تعداد را در این ماه اضافه کرده اند که از مه سال 2018 بی سابقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=202938
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه