مدیرعامل ایران خودرو دیزل :

رونمایی از کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز

کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز و اتاق جدید صبح امروز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز و اتاق جدید صبح امروز رونمایی شد که مدیرعامل ایران خودرو دیزل در جریان این مراسم با اشاره به چالش های صنعت خودروهای تجاری و تاثیر خودروهای تجاری در آلایندگی کلان شهرها عنوان کرد: توسعه حمل و نقل یکی از شاخص ها اصلی برای توسعه یافتگی کشورها است که همچنان مشکلات این صنعت پابرجا بوده و یکی از مهمترین آن ها سهم 85 درصدی خودروهای تجاری در آلایندکی هوا است که در صورت حل نشدن می توان انتظار داشت تا 8 سال آینده حدود 4 میلیارد و ۶۲۱ میلیون لیتر سوخت مازاد به صورت سالیانه مصرف کنیم که معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه از دست رفته خواهد بود.

جواد توسلی مهر؛ مدیرعامل ایران خودرو دیزل ادامه داد:  یک میلیون و 230 دستگاه طی 60 سال گذشته وارد بازار ایران شده است که از این تعداد 312 هزار دستگاه مستعمل شده و 40 درصد متعلق به خودروهای فرسوده است که براساس آمار منتشر شده، نیاز به ورود ۳۴ هزار دستگاه خودرو به بازار هستیم.

وی در ادامه از افزایش 5 برابری تولید خبر داد و افزود:  تولید ایران خودرو دیزل در سال 99 از 220 دستگاه به 3700 و در سال گذشته به 7 هزار دستگاه افزایش یافت که مطمئنا رشد تولید می تواند سودآوری، رشد فروش، خروج زیاندهی، رشد ارزش سهام، خودکفایی، امنیت شغلی و اشتغال پایدار، ارتقای کیفیت ، جذب نقدینگی، صادرات و … را به همراه داشته باشد.

رونمایی از کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به اهمیت جذب نقدینگی گفت:  در حال حاضر 10 درصد از نقدینگی کشور به حوزه خودروهای تجاری تعلق دارد که در صورت جذب می تواند موفقیت بزرگی تلقی شود. در همین راستا، ایران خودرو دیزل موفق شده تا 17 هزار و 700 میلیارد تومان از نقدینگی بازار را جذب کند که انتظار می رود این رقم در سال جاری به 40 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

 رونمایی از کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز

وی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده آتامان با پلتفرم‌ بنز  افزود: ایران خودرو دیزل بعد از گذشته 6 سال به سود عملیاتی رسیده و پیش بینی می شود که تا پایان شهریور ماه امسال رقم زیان انباشته 1970 میلیارد تومان به صفر برسد.

جواد توسلی مهر با تاکید بر صفر شدن بدهی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی این شرکت گفت: این شرکت تاکنون 5 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از محل آورده نقدی در فرابورس جذب کردهو از عنوان سود آورترین شرکت در این حوزه برخوردار است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در خصوص امکانات کامیون کشنده آتامان ادامه داد: این محصول با موتور 457 با قدرت 430 اسب بخار و گیربکس زد دی اف آلمان عرضه می شود که مجهز به جدیدترین اتاق روز دنیا بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال 500 نسخه از این خودرو به فروش برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه