میهن صنعت :

رونمایی صندلی کودک مفهومی ولوو

میهن صنعت : خودروساز سوئدی ولوو نسبت به رونمایی یک صندلی کودک مفهومی با هدف فراهم کردن یک گزینه ایمن‌تر برای والدین اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایسنا، برای بیشتر والدین نصب و برداشتن صندلی کودک و اطمینان از محکم بودن صندلی و مطمئن و راحت بودن جای کودک یکی از بخشهای استرس زای جابجایی با خودرو است به همین دلیل خودروهای MPV مانند سیتروئن برلینگو و رنو کانگو برای داشتن درهای عقب کشویی که دسترسی به صندلیهای عقب را راحتتر می‌کند، طرفدار پیدا کرده اند.

 

طراحی مفهومی ولوو آمیزه ای از ایمنی و راحتی را در نظر گرفته است. صندلی کودک روی یک پلتفرم چرخشی در سمت سرنشین جلوی خودرو قرار گرفته و می‌تواند برای راحتی دسترسی به سمت در چرخیده شود و سپس 90 درجه چرخیده شود تا صندلی کودک به جای جلوی خودرو، به سمت عقب قرار بگیرد.

 

 

صندلی کودک

 

 

تیشا جانسون، طراح داخلی در مرکز مونیتورینگ و خودروهای مفهومی ولوو در این باره اظهار کرد: ما سه مزیت کلیدی را در نظر گرفتیم که شامل راحت‌تر کردن گذاشتن و برداشتن کودک از منظر ارگونومیکی و راحتی و فراهم کردن وضعیت نشستی که امکان می‌دهد کودک رو در رو با راننده یا سرنشین عقب قرار بگیرد و در آخر فراهم کردن فضای کافی برای وسایل جانبی کودک بودند.

 

پایین صندلی مفهومی فضای نگهداری اسباب بازی، لباس، پوشاک، غذا و بطری و وسایل بزرگتری مانند ساک کودک قرار دارد و در آخر یک نگهدارنده فنجان داغ وجود دارد که می‌تواند برای نگه داشتن شیشه شیر کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

 

بر اساس گزارش ریلکس نیوز، طراح داخلی ولوو همچنین اظهار کرد این شرکت همواره معتقد است کودکان پایین سه سال به دلیل ضعیف بودن ماهیچه‌های گردن و وزن سرشان باید در صندلی عقب قرار بگیرند و همواره به ایمنی کودکان اهمیت زیادی می‌دهد‌ اما طراحی مذکور ایمنی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

 

ولوو هم مانند مرسدس در حال بررسی آینده اتاقک خودرو است زیرا همچنانکه خودرو قابلیتهای اتوماتیک پیدا می‌کنند، طراحی اتاقک آنها به جای رانندگی بیشتر به راحتی در هنگام سفر متمرکز می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73633
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه