«میهن صنعت» :

رکوردشکنی مصرف گاز در کشور

مصرف روزانه گاز در روز پنجشنبه به ۶۷۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری رسید و این در حالی است که سال گذشته در بیشترین حالت ۶۴۰ میلیون‌ متر مکعب گاز مصرف شده بود که ۳۰ میلیون متر مکعب افزایش مصرف داشته‌ایم که رقم قابل‌ توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  دما در ۲۸ استان کشور  کاهش یافته و اکثر استان‌ها هم‌ اکنون سرما و یخبندان را تجربه می‌کنند و در برخی استان‌ها کنتورهای گاز دچار یخ‌زدگی شده‌اند، اما آنطور که جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرده، خوشبختانه تا این لحظه افت فشار و قطعی گاز نداشته‌ایم، با این حال او از مردم خواسته که خادمان خود در وزارت نفت را برای مدیریت توزیع گاز یاری کنند.

 

وی دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۱ درجه دانست و گفت: با پوشیدن لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل و محل کار، می‌توان مصرف گاز را مدیریت کرد، کاهش دما در روزهای آینده در سرتاسر کشور ادامه دارد، بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا یک هفته تا ۱۰ روز آینده را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

 

او که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره طرح رایگان اصلاح موتورخانه‌ها در کشور توضیح داد: اصلاح موتورخانه‌های مجتمع‌های خانگی تا امروز جدی دنبال شده است و بیش از ۱۷ هزار مجتمع خانگی در سرتاسر کشور اصلاح موتورخانه‌ها را اجرا کرده‌اند و دیگران هم می‌توانند با ثبت‌نام در سایت شرکت ملی گاز اقدام کنند. پس از ثبت‌نام، متقاضیان از سوی مجریان طرح شناسایی می‌شوند و پس از تأیید فنی کارشناسان شرکت ملی گاز، تنظیم مشعل، عایق‌بندی لوله‌ها و نصب رسوب‌گیر با هزینه شرکت ملی گاز انجام و اصلاح موتورخانه اجرا می‌شود.

 

طبق گزارش‌ سازمان هواشناسی بیش از ۲۸ استان کشور دمای زیر صفر را شاهد بوده‌اند و به‌طور طبیعی مصرف گاز در استان‌های شمال و شمال غرب کشور از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، مازندران و در ادامه استان‌های شمال شرق کشور با توجه به دمای پایین هوا، بیشتر است، بنابراین در سرشاخه‌ها احتمال افت فشار وجود دارد./ایسنا

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=237812
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه