«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ری را اولین کراس اوور تولید ملی رونمایی شد

پس از رونمایی خودروی ری را با حضور وزیر صمت، ایران خودرو تصمیم به رونمایی این خودرو در مرکز تحقیقات خود برای اصحاب رسانه هم گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از رونمایی خودروی ری را با حضور وزیر صمت، ایران خودرو تصمیم به رونمایی این خودرو در مرکز تحقیقات خود برای اصحاب رسانه هم گرفت. صبح روز گذشته سرانجام اصحاب رسانه هم موفق به دیدن خودروی ری را شدند. خودروی رونمایی شده نسخه نزدیک به نمونه تولیدی یا به اصطلاح رانینگ پروتوتایپ بوده و ممکن است در نمونه تولیدی تفاوت های اندکی در حد 10 تا 20 درصد با این نسخه را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

کراس اوور جدید ایران خودرو با عنوان «ری را» رونمایی شد – تصاویر

 

ایران خودرو حال که نسخه رانینگ پروتوتایپ یا پیش تولید ری را را تکمیل کرده، به سراغ ساخت قالب های این خودرو می رود و پس از ساخت قالب ها و آماده سازی خط تولید، چند نسخه اولیه از ری را تولید می شوند. سپس این نمونه های تولید اولیه ری را در جاده های کشور و در شرایط آب و هوایی گوناگون تست و بررسی می شوند و پس از برطرف کردن ایرادات و همگام سازی خودرو با شرایط ایران، تولید انبوه آن آغاز می شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، ایران خودرو در سال 1402 عرضه ری را به بازار ایران آغاز می کند.

طراحی ظاهری

ری را اولین کراس اوور تولید ملی رونمایی شد

خودروی ری را از نظر ظاهری از جدیدترین سبک طراحی روز دنیا بهره می برد. زبان طراحی این خودرو به نوعی سنت شکن سبک طراحی خودروهای داخلی بوده و در طراحی  ری را محصولات مختلفی از برند هیوندای، کیا، شورولت و خودروهای اروپایی بنچمارک شده اند. نتیجه این الگوبرداری و استفاده از سبک طراحی جدید، چراغ های دو تکه ای در پروفیل جلو شده است. در بالاترین قسمت پروفیل جلو ری را شاهد نصب چراغ های LED روشنایی در روز داینامیک هستیم. مقداری پایین تر و درون سپر چراغ های اصلی درون یک قاب بزرگ قرار گرفته اند که از دو طرف جلوپنجره ری را را احاطه کرده اند. در پایین ترین قسمت سپر هم مه شکن ها قرار گرفته اند.

ری را در نمای جلو طراحی عضلانی و زیبایی را به نمایش می گذارد که با هیوندای سانتافه در زمینه سبک طراحی چراغ ها شباهت زیادی دارد. در نمای جانبی ری را شاهد طراحی ساده تری هستیم و استفاده از خطوط منحنی شکل روی بدنه زیبایی این خودرو را بیشتر کرده و طراحی آن را ماندگارتر می سازد. طراحی نمای عقب ری را با طراحی جلو هماهنگ بوده ولی هنوز کامل به نظر نمی رسد. در این قسمت شاهد استفاده از چراغ های LED هستیم که خوشبختانه به یکدیگر متصل نیستند. تریم دو رنگ بدنه ری را در کنار رنگ سبز جذاب آن زیبایی این خودرو بیشتر کرده است.

مشخصات فنی

کراس اوور ری را از پیشرانه EF7 پلاس توربو بهره گرفته است. این پیشرانه که با نام TC7 پلاس هم شناخته می شود حجمی معادل 1.7 لیتر داشته و چهار سیلندر خطی توربوشارژ 16 سوپاپ است. این پیشرانه در کراس اوور ری را قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است. کراس اوور ری را هم با گیربکس دنده ای و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود. ایران خودرو در ابتدا تیپ V2 این خودرو را به بازار عرضه می کند که دارای گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی است. نیروی تولیدی موتور در همه نسخه های کراس اوور ری را به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک کراس اوور ری را دارای سه مدل رانندگی برفی، اکو و اسپرت است.

ری را اولین کراس اوور تولید ملی رونمایی شد

با توجه به ابعاد جمع و جور کراس اوور ری را و این موتور به نسبت قدرتمند، می توان انتظار شتابگیری خوبی از این خودرو داشت. ری را یک کراس اوور کامپکت بوده که در سگمنت شاسی بلندهای  B پلاس قرار می گیرد. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4296، 1768 و 1620 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2590 میلی متر اعلام شده است. با این ابعاد ری را کاملا مناسب استفاده درون شهری و هم برون شهریست. با توجه به فاصله 157 میلی متری کف ری را از سطح زمین و همچنین انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو، نباید انتظار بیراهه نوردی از این خودرو داشت. ری را با وجود ابعاد کوچکی که دارد، فضای بار خوبی را ارائه می دهد. در حالتی که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، ری را فضای باری 410 لیتری دارد. اما اگر نیاز به فضای بار بیشتری دارید، امکان خواباندن صندلی های ردیف عقب فراهم بوده و می توانید فضای بار این خودرو را تا 920 لیتر افزایش دهید.

امکانات رفاهی و ایمنی

ری را اولین کراس اوور تولید ملی رونمایی شد

ری را قرار است در سه تیپ مختلف V1، V2 و V3 به بازار عرضه شود که ضمن تفاوت در گیربکس (دستی و اتوماتیک)، تفاوت عمده آنها در بخش امکانات ایمنی و رفاهیست. نسخه V2 اولین مدلی بوده که به بازار راه پیدا می کند و دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، غربیلک فرمان با تودوزی چرمی، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در 2 جهت به صورت برقی و 2 جهت به صورت دستی، سانروف برقی، روف راک، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع چراغ های جلو به صورت برقی از داخل کابین، آینه های برقی جانبی گرمکن دار، نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی در پشت فرمان با امکان تنظیم شدت نور، نمایشگر لمسی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با پورت USB و AUX و درگاه بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند، سیستم صوتی با 6 بلندگو (4 بلندگو و 2 توییتر) با امکان تغییر حجم صدا متناسب با سرعت خودرو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی برق 12 ولت در کنسول میانی و در فضای بار با توان 180 وات، تودوزی ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی، سنسور نور و سنسور باران، چهار کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، ترمز دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، امکان ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو، پایش فشار باد مستقیم تایرها، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل و محدود کننده سرعت است.

ایران خودرو با عرضه ری را قصد سهم خواهی از بازار پرطرفدار کراس اوورها به ویژه نسخه های جمع و جور و کامپکت را در بازار داخلی دارد. البته چنین خودرویی قطعا در بازارهای صادراتی نیز عملکرد موفقی را خواهد داشت و ایران خودرو قصد دارد با عرضه ری را به بازارهای جهانی جایگاه مناسبی را پیدا کند. ضمن اینکه دید مشتری را نسبت به برند ایران خودرو بهبود بخشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه