میهن صنعت:

زائران از مرز خروجی‌شان وارد شوند/انتقال پیکر فوت‌شدگان در عراق به کشور

میهن صنعت: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: انتقال پیکر چهار زائر فوت‌شده در عراق به ایران در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از ایسنا محسن نظافتی در گفت‌وگو یی با تأکید بر این‌که در چند انفجار رخ‌داده در عراق خوشبختانه هیچ‌یک از زائران ایرانی آسیب ندیدند، اظهار کرد: در این میان، چهار نفر از زوار ایرانی به دلایلی مانند بیماری و سکته فوت کرده‌اند که به‌زودی اسامی آن‌ها اعلام می‌شود. همچنین پیگیری‌ها برای انتقال پیکر این زائران به ایران در حال انجام است.

 

او درباره‌ی وضعیت جسمی زائران ایرانی در کشور عراق نیز بیان کرد: تعدادی از زائران با توجه به بیماری‌های قبلی خود و برخی بیماری‌های دیگر ناشی از سردی هوا و حتی براثر ازدحام جمعیت، مجروح یا دچار مشکل شده‌اند که اکنون در عراق بستری هستند؛ اما خوشبختانه بیماری هیچ‌کدام نگران‌کننده نیست و تا این لحظه، مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) به‌خوبی و آرامی برگزار شده است.

 

وی با بیان این‌که زائران ایرانی می‌توانند از سه مرز رسمی اعلام‌شده شامل «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان و «مهران» در ایلام به کشور وارد شوند، گفت: براساس اعلام کشور عراق، بهتر است هر زائر از همان مرزی که خارج شده، به ایران بازگردد، چون اطلاعات او در همان مرز ثبت شده است و راحت‌تر اطلاعاتش برای زدن مهر خروج از عراق پیدا می‌شود و معطلی کمتری دارد.

 

نظافتی با اشاره به این‌که مرز «خسروی» مانند یک‌ونیم سال گذشته فعالیت‌های خود را دارد، اما برای عبور زائران اربعین در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: اسامی زائرانی که گذرنامه‌ی خود را گم کرده یا در زمان خروج از مرز، گذرنامه نداشته‌اند در همان مرز ثبت شده‌ و برای ورودشان به کشور نام‌شان چک می‌شود، همچنین نیروی انتظامی در حال ثبت اطلاعات زائران است.

 

او با بیان این‌که همه‌ی دستگاه‌ها برای بازگشت زائران به کشور آماده و فعال هستند و کمک می‌کنند، اضافه کرد: تنها مشکلی که می‌تواند وجود داشته باشد، کثرت جمعیت و کمبود وسیله‌ی نقلیه است که شاید قدری ورود به کشور را با مشکل مواجه کند. هرچند کسانی که به این راهپیمایی رفته‌اند، خودشان مشکلات را دیده‌اند و این مسائل برای‌شان امر غریبی نیست.

 

به گفته‌ی او، تا ساعت 14 دیروز (شنبه، 22 آذرماه) 270 هزار نفر از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64070
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه