میهن صنعت:

زمین شناسان از خطر بروز یک زلزله بزرگ در شیلی خبر دادند

میهن صنعت: زمین شناسان اعلام کردند که شمال شیلی در معرض یک زلزله بزرگ با قدرت بیشتر از زلزله 2. 8 ریشتری ماه آوریل در ˈ ایککه ˈ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، محققان که این مطالعات را در مجله علمی ˈ نیچرˈ منتشر کرده ا ند ، همیشه چشم خود را به منطقه شمالی شیلی دوخته ا ند،مکانی که یک تکه از پوسته زمین در حال ورود در زیر قاره آمریکای جنوبی با میانگین 7 سانتیمتر در سال است.

در سال 1877 میلادی ، یک زمین لرزه به قدرت 6. 8 و 8. 8 درجه نزدیک به 500 کیلومتر از گسل شمالی شیلی را شکست.

زمین لرزه ایککه تنها بخشی از لایه موسوم به ˈشکاف لرزه ایˈ که قسمتی از یک گسل فعال را شکست، موردی که محققان آن را علتی برای وقوع یک زمین لرزه بزرگ قلمداد می کنند .

محققان مطالعه گفتند :نتایج ما نشان می دهد که زمین لرزه ایککه ، آن زمین لرزه ای نبود که ما پیش بینی کرده بودیم .

به عقیده این محققان، بخش مهمی از منطقه فرورانش شمال شیلی در تقریبا 150 سال شکسته نشده بودند و به این دلیل امکان دارد که زمین لرزه های آینده به طور بالقوه در شمال، دنباله زلزله ایککه باشد.

دانشمندان بر این باور هستند که فشار انباشته شده در طول این بخش مرزی می تواند سبب وقوع یک زمین لرزه نزدیک به 9 ریشتر بشود .

آنها در این رابطه ، پیش بینی کرده ا ند که شدت مگا زلزله به 5. 8 ریشتر خواهد رسید.

محققان معتقدند که بزرگترین زلزله هنوز در راه است و زلزله شناسان شیلیایی و جهان اکنون با کار دشوار اطلاع رسانی از این خطر نامشخص و بسیار بالا بدون این که موجب ترس و وحشت شود، روبه رو هستند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55883
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه