میهن صنعت گزارش می دهد:

زنگ خطر برای اوپک، افزایش تولیدات آمریکا بهای نفت را کاهش داد

بهای نفت در روز دوشنبه درپی افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و نیز نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه درپی افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و نیز نگرانی هایی در خصوص عرضه بیش از تقاضا با کاهش مواجه شد.

نفت خام اینترمدیت تگزاس غرب با کاهش 32 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 2سنت معامله شد و شاخص بین المللی نفت خام برنت 36 سنت سقوط کرده و به 65 دلار 85 سنت در هر بشکه رسیده است.

بهای نفت در روز جمعه علیرغم دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص تنش های خاورمیانه با افزایش مواجه شد.

بنا به گزارش بیکر هوگز، پالایشگاه های آمریکا از افزودن 4 دکل حفاری در هفته ی منتهی به 16 مارس خبر دادند که در مجموع به 800 عدد رسیده است.

به لطف افزایش فعالیت های حفاری آمریکا از اواسط سال 2016، این کشور پس از سبقت گرفتن از عربستان سعودی جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

در حال حاضر، روسیه با تولید 11 میلیون بشکه در روز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده اما پیش بینی می شود در سال جاری تولیدات آمریکا رکورد روسیه را بشکند و از آن پیشی بگیرد.

افزایش تولیدات آمریکا به ویژه در برزیل و کانادا مانع جدی برای تلاش های اوپک و ثبات بازار نفت است.

نگرانی دیگر این است که روند سقوط تولید نفت ونزوئلا به شکلی بوده که مشاهده چنین کاهشی در نبود یک جنگ بی سابقه است .

این کشور متحمل بدترین رکود اقتصادی شده که بیش ترین تاثیر را بر روی میزان تولیدات نفت این کشور داشته است.

نفت ونزوئلا در فوریه به ۱.۵۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر و ۶۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=149624
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه