میهن صنعت:

زیان تایرسازان از افت تولید خودرو

میهن صنعت: عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران از زیان شرکت‌های تولیدکننده تایر به دلیل افت تولید خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مسعود بهرامی‌ نوید در گفت‌وگویی اظهار کرد: بخش مهمی از بازار فروش تایر مربوط به شرکت‌های خودروسازی است.

 

وی با بیان این‌که در یک سال اخیر تولید انواع خودرو با افت زیادی همراه بوده است، خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط تایرسازان بخشی از بازار خود در شرکت‌های خودروسازی را از دست داده‌اند.

 

بهرامی نوید ادامه داد: تایرسازان مجبورند بخش بیشتری از محصولات تولیدی خود را در بازار خدمات پس از فروش عرضه کنند که این موضوع موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و افت قیمت‌ها شده است.

 

وی افزود: اواسط سال 91 نرخ تایر در کارخانه‌ها ارزان‌تر از بازار بود اما هم‌اکنون با افزایش عرضه به بازار خدمات پس از فروش، نرخ تایر در بازار به سطح قیمت کارخانه‌ها رسیده است.

 

به گزارش ایسنا عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران با بیان این‌که تایرسازان مجوز افزایش قیمت برخی از انواع تایر را اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: البته به دلیل عدم کشش بازار و افت تولید خودرو هم‌اکنون امکان افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد:‌ این در حالی است که افزایش قیمت برخی مواد اولیه مانند دوده و نخ تایر همچنان ادامه داشته و موجب زیان‌ده شدن تولید برخی از سایزهای تایر با قیمت‌های فعلی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه