عضو کمیسون صنایع مجلس :

زیرساخت های صنعت خودروسازی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها آماده نیست

متاسفانه در فاز اول هدفمندي چيزي از سهم صنعت پرداخت نشد و بسياري از صنعتگران هم از اين قضيه گله‌مند هستند. البته بخشي از تسهيلات ارزان قيمت به صنعت پرداخت شده ولي آن رقم موردنظر هنوز اعطا نشده است.

به گزارش   میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تولید تمام قطعات خودرو در کشور را دارای توجیه اقتصادی ندانست و گفت: تولید ملی به این معنا نیست که همه قطعات یک خودرو در داخل کشور تولید شود و با خارج از کشور در این زمینه قطع رابطه صورت گیرد.

سید مهدی صادق در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در صورتی که تمام قطعات یک محصول در داخل تولید شود قیمت تمام شده آن افزایش یافته و این اقدام توجیه اقصادی نخواهد داشت بنابراین حمایت از تولید داخل به این معنی است که کالاهایی که در داخل تولید می شود مشابه آن به کشور وارد نشود.

وی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن برصنعت خودرو کشور گفت: اگر آمادگي براي اجراي فاز دوم در ارتباط با دريافت كمك و يارانه به بخش صنعت اعلام شده، بايد گفت صنعت هميشه از اين امر استقبال مي‌كند كه سهم 20 درصدي ناشي از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي كه به صنعت و توليد تعلق مي‌گيرد، پرداخت شود. بديهي است که اگر حجم پرداختي‌ها افزايش يابد در مورد توليد و صنعت هم اين امر مصداق دارد. بنابراين صنعت به خصوص صنعت خودروسازی کشور هميشه آمادگي دريافت يارانه را دارد، مهم آمادگي پرداخت است كه دولت داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه در فاز اول هدفمندي چيزي از سهم صنعت پرداخت نشد و بسياري از صنعتگران هم از اين قضيه گله‌مند هستند. البته بخشي از تسهيلات ارزان قيمت به صنعت پرداخت شده ولي آن رقم موردنظر هنوز اعطا نشده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر حال بحث هدفمندي كليد خورد و بازگشت به عقب هم درست نيست، اگرچه قرار نبود به اين شكل موجود اجرا نشود ولي به هر حال زحمت زيادي كشيده شد تا اين مرحله اجرا شود. بنابراين زماني اين كار به نتيجه مطلوب مي‌رسد كه شش محور سيستم نظام بانكي، ارزش‌گذاري پول ملي، بهر‌ه‌وري، طرح اجتماعي قانون گمركات و تامين‌اجتماعي جامعه كشوري محقق شود و تا زماني كه اين محورها كه در طرح تحول اقتصادي مهم بودند، انجام نشود يكسري مشكلات ايجاد خواهد شد. بنابراين زمان لازم براي اجراي فاز دوم زماني است كه تمامي محورهاي هفت‌گانه طرح تحول اقتصادي به نتيجه مطلوب برسند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=653
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه