«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

سایپا شاهین ؛ پایانی خوش برای داستان حذف پراید

سایپا به دنبال معرفی با کیفیت و مدرن تر از پراید بود و به با عرضه سایپا شاهین پایانی خوش برای این داستان رقم خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، حدود دو سال پیش بود که شرکت خودروسازی سایپا تصمیم گرفت تا داستان پراید را تمام کند و قصه حذف پراید از خط تولید این شرکت کلید خورد اما با توجه به این که، عمده تولیدات سایپا مربوط به این خودرو می شد باید جایگزینی با کیفیت و مدرن تر از پراید معرفی می کرد و به عبارت دیگر پایانی خوش برای این داستان رقم می زد. تلاش های این خودروساز ایرانی برای ارتقا کیفیت محصولات خود و عرضه نسل جدید خودروها جواب داد و در نهایت سایپا شاهین که پیش تر با عنوان رهام شناخته می شد، در تابستان سال 1400 به مشتریان تحویل داده شد.

خودرو تازه وارد سایپا با الهام از پرنده شکاری شاهین طراحی شده و به جرات می توان گفت در میان تولیدات این شرکت دارای طراحی زیبا و مدرن تری است. شرکت سایپا با معرفی شاهین به عنوان جایگزینی برای پراید نشان داد که رویکرد خود را تغییر داده و می تواند نقطه عطفی برای صنعت خودروسازی و این خودروساز باشد.

مشخصات فنی سایپا شاهین

سایپا شاهین، یک پایان خوش برای داستان حذف پراید

شاهین نخستین خودرویی است که از پلتفرم SP100‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره برده که در ابتدا نسخه دنده ای آن روانه بازار شد و حالا نوبت به معرفی نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک رسیده است. سایپا شاهین اتوماتیک در حال حاضر با همان  پیشرانه M15T  چهار سیلندر 1.5 لیتری ر اختیار مشتریان قرار می گیرد که قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتون متر گشتاور است. نیرو از طریق جعبه‌ دنده شش سرعته CVT نسل سوم ساخت شرکت پانچ به چرخ ها منتقل می شود. امکان انتخاب ۲ حالت نرمال و برفی برای این گیربکس به وجود آمده است.

شاهین چه امکاناتی دارد؟

سایپا شاهین، یک پایان خوش برای داستان حذف پراید

شاهین در بخش امکانات هم حرف های زیادی برای گفتن دارد و در نسخه فول قابلیت های بیشتری برای مشتریان ارائه می کند. سانروف، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه اتوماتیک، سنسور باد تایر، سامانه GSI، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمایش‌گر لمسی، بلوتوث، دوربین و سنسور پارک عقب، رهیاب ماهواره‌ای و … بخشی از آپشن های کابین این خودرو به حساب می آید که در مدل های اتوماتیک می توان انتظار امکانات جذاب تری مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱6 اینچی، صندلی برقی و … را داشت.

طراحی تازه وارد سایپا

سایپا شاهین، یک پایان خوش برای داستان حذف پراید

با انداختن یک نگاه اجمالی به خودرو شاهین متوجه خواهید شد که دارای طراحی به روز و متناسب با استانداردهای جهانی برای یک خودرو اقتصادی است. این خودرو با الهام از پرنده شکاری شاهین طراحی شده و این موضوع از چراغ های جلو این خودرو کاملا مشهود است. طراحی عقب خودرو در مقایسه با نمای جلو اسپرت و جذاب تر بوده و فرم کلی این خودرو به گونه ای هماهنگ طراحی شده است. این خودرو در عین سادگی یک و سر گردن بالاتر از تولیدات قبلی این خودروساز است وتوانسته نظر مشتریان را در این بخش جلب کند. اگرچه تنها بر روی طراحی این خودرو تمرکز نشده و در آزمون های ایمنی هم توانسته سر بلند بیرون بیاید.

شاهین زیر ذربین سایپا از نظر ایمنی

سایپا شاهین، یک پایان خوش برای داستان حذف پراید

گروه خودروسازی سایپا نهایت دقت و وسواس را بر روی بخش ایمنی شاهین خرج کرده و این خودرو از معتبر ترین تست های تصادف موفق شده سر بلند بیرون بیاید. سایپا این خودرو را در آزمون های ایمنی بین‌المللی موسسه یورو انکپ شرکت داده و در تست  R95 استاندارد ECE موفق شده  سه ستاره ایمنی را کسب کند. جالب است بدانید که تست  R95 یکی از شش بخش اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست و جای تعجب ندارد که موفق شده تا عنوان ایمن ترین خودروی ملی را از آن خود کند.

 کلام آخر

خودرو شاهین آخرین محصول نارنجی پوشان است که پا فراتر گذاشته و یک سر و گردن بالاتر از خودروهای ایرانی است.  به نظر می رسد که مسیر صنعت خودروسازی و تولید خودرو در ایران با عرضه شاهین سایپا تغییر کرده و به استانداردهای روز جهان نزدیک شده است اگرچه نمی توان منکر این شد که همچنان با فناوری و کیفیت خودروهای روز دنیا فاصله داریم اما قرار گرفتن در مسیر درست می تواند صنعت خودروسازی کشور را متحول کرده و از طرفی رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=243416
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه