«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

سایپا کوییک فیس لیفت موفقی از تیبا 2

سایپا کوییک یکی از پرطرفدارترین خودروهای هاچبک اقتصادی موجود در بازار ایران بوده که در نسخه های مختلفی تا به امروز به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در کلانشهرهای بزرگ و پرترافیک متقاضی زیادی برای خرید خودروهای هاچبک به خصوص هاچبک های کامپکت سگمنت B وجود دارد. چراکه خودروهای هاچبک مانورپذیری خوبی در فضاهای باریک و پرازدحام شهری دارند و به سادگی می توان در خیابان های شلوغ برای آنها جای پارک پیدا کرد. سایپا کوییک یکی از پرطرفدارترین خودروهای هاچبک اقتصادی موجود در بازار ایران بوده که در نسخه های مختلفی تا به امروز به بازار عرضه شده است.

خودروهای هاچبک سگمنت B عموما خودروهایی اقتصادی محسوب می شوند که عمده جامعه بودجه خرید آنها را دارند. هدف عرضه کوییک توسط سایپا هم همین بوده است. کوییک را باید فیس لیفتی موفق از خودروی تیبا 2 دانست که چهره ظاهری جذاب تر، کابینی باکیفیت تر و تجهیزات رفاهی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

نسخه های مختلف کوییک و تجهیزات رفاهی و ایمنی

سایپا کوییک فیس لیفت موفقی از تیبا 2

سایپا کوییک تا به امروز در نسخه های مختلفی اعم از کوییک معمولی، کوییک آر، کوییک آر پلاس، کوییک اتوماتیک و همچنین کوییک S و G به بازار عرضه شده است. خودروی کوییک را باید لوکس ترین خودروی هاچبک سگمنت B بازار ایران دانست که در نسخه های مختلف تجهیزات متفاوتی را در خود جای داده است. اما پایین ترین نسخه های کوییک هم دارای تجهیزاتی همچون دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، روف راک، سنسور دنده عقب، فرمان D شکل، سیستم تهویه مطبوع با دریچه های الکترونیکی، نمایشگر دمای محیط بیرون، رینگ آلیاژی 14 اینچی، روف راک، صندوق پران برقی و … است.

سایپا کوییک فیس لیفت موفقی از تیبا 2

البته نسخه های مجهزتر کوییک مانند نسخه R دارای تریم بدنه و کابین دو رنگ هستند و به صورت آپشنال می توان کوییک را با نمایشگر مالتی مدیا، کف پایی، کفی صندوق، شیشه های دودی هم سفارش داد. نسخه های اتوماتیک کوییک هم ضمن دارابودن آپشن های یاد شده، دارای تجهیزات دیگری مانند فرمان برقی، دریچه گاز برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی در روز و دوربین دنده عقب هستند.

فلسفه طراحی کوییک S و G چه بود؟ سایپا سهم قابل توجهی از بازار خودروهای هاچبک اقتصادی را با کوییک به خود اختصاص داد. این شرکت که از محبوبیت کوییک در بین مشتریان آگاهی داشت، تصمیم به فیس لیفت و بروزرسانی کوییک گرفت که نام این نسخه جدید را کوییک S و G گذاشت که دارای چهره ای بروزرسانی شده و کابین با دیزاینی جدید است. نسخه پایه کوییک S بوده که تجهیزات کمتری نسبت به کوییک G داشته و داشبورد آن تا حد زیادی مشابه با نسخه های قبلی کوییک بوده و صرفا در قسمت نشانگرهای پشت فرمان متفاوت است. اما اگر از طراحی داشبورد کوییک های قبلی خسته شده اید، کوییک G گزینه مناسبی برای شماست. چراکه داشبورد با طراحی مدرن تر آن به همراه نمایشگر مالتی مدیا لمسی به همراه رهیاب قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد.

مشخصات فنی

سایپا کوییک فیس لیفت موفقی از تیبا 2

کوییک در تمام نسخه ها دارای پیشرانه M15 بوده و تنها در مدل های اتوماتیک دارای دریچه گاز برقی و پدال گاز برقیست. پیشرانه M15 سایپا از تیبا تا کوییک را پوشش داده و هیچ تفاوتی نکرده است. اما این پیشرانه با وجود قدیمی بودن به دلیل مصرف سوخت پایین، استهلاک کم، هزینه نگهداری پایین و صدای کم تقریبا جای پیشرانه پراید را برای مشتریان پر کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل سایپا اصرار به نصب این پیشرانه روی محصولات خانواده کوییک که نقش یک محصول اقتصادی را ایفا می کنند دارد.

سایپا کوییک فیس لیفت موفقی از تیبا 2

این پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفط طبیعی هشت سوپاپ قادر به تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی این پیشرانه در نسخه های دنده ای کوییک توسط یک گیربکس 5 سرعته و در نسخه های اتوماتیک توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. کوییک در همه مدل ها دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و مصرف سوختی بین 7.1 تا 7.7 لیتر داشته که یکی از کم مصرف ترین خودروهای حال حاضر در بازار محسوب می شود. شاید توان تولیدی موتور کوییک چندان چشمگیر نباشد، اما در ترکیب با وزن سبک این خودرو عملکرد رضایتبخشی را برای این هاچبک اقتصادی کوچک رقم می زند.

جمع بندی

کوییک به پشتوانه طراحی ظاهری جذاب، تجهیزات رفاهی مناسب، پیشرانه کم مصرف، خدمات پس از فروش مطلوب سایپا، کیفیت مناسب نسبت به مبلغ پرداختی و قیمت مناسب یکی از مناسب ترین گزینه ها برای افرادیست که به دنبال خرید خودرویی هاچبک و اقتصادی هستند. موفقیت کوییک در بازار به حدی بوده که مشتریان حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر نسبت به تیبا 2 برای خرید کوییک آن هم به دلیل ظاهر جذاب تر و چند آپشن بیشتر هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246510
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه