«میهن صنعت»:

سر ریز شدن صبر ولوو نسبت به فشارهای عرضه

تولیدکننده کامیون ولوو نسبت به طولانی‌ شدن فشارهای عرضه هشدار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این شرکت پس از گزارش سود اصلی سه ماهه چهارم نزدیک به انتظارات تحلیلگران، اعلام کرد که مشکلات زنجیره تامین کامیون ساز سوئدی ولوو همچنان ادامه دارد.

ولوو و رقبای خود مانند کامیون‌های دایملر آلمان با کمبود جهانی قطعات حیاتی مانند نیمه‌رساناها، مشکلات زنجیره تامین گسترده‌تر و ظرفیت محدود حمل‌ونقل ناشی از همه‌گیری کووید- ۱۹و جنگ روسیه و اوکراین مقابله کرده‌اند.

سود عملیاتی تعدیل شده این شرکت سوئدی در سه ماهه چهارم تقریباً ۲۱ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۹ میلیارد دلار رسید اما مارتین لوندستت، مدیر عامل این شرکت خودروسازی گفت که تجارت همچنان تحت تأثیر زنجیره تامین بی‌ثبات قرار می‌گیرد.

لوندستد همچنین بر فشارهای وارده بر تامین‌کنندگان ولوو ناشی از قیمت بالای انرژی و هزینه‌های ورودی تاکید کرد.

در بیانیه وی آمده است که اختلال، توقف و هزینه‌های اضافی در تولید کامیون‌ها و سایر بخش‌های گروه ادامه خواهد داشت. مشکلات بر زمان عرضه تاثیر گذاشته و تورم سرسام‌آور و بحران انرژی اوضاع را پیچیده کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کامیون ساز آلمانی تراتون علیرغم فروش ۳۰۰ هزار خودرو برای اولین‌بار در سال گذشته مجبور به محدود کردن سفارشات جدید شده است و مانند همتای آلمانی خود، ولوو اعلام کرد که باید رزرو سفارشات جدید را در سه ماهه گذشته محدود کند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=258027
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه