رييس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالي:

سفر مقام معظم رهبري توسعه استان را در پي خواهد داشت

میهن صنعت : قطعا اين سفربراي استان فرصتي بسيار مغتنمي است تا در سايه بركات وجود ايشان بهره گيري از برنامه ريزي ،هدايت صحيح منابع و پيگيري شاخص هاي توسعه استان دستخوش تغييرات گردد.


میهن صنعت : رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي سفر مقام معظم رهبري به اين استان را داراي بركات بسيار دانست و گفت: قطعا اين سفربراي استان فرصتي بسيار مغتنمي است تا در سايه بركات وجود ايشان بهره گيري از برنامه ريزي ،هدايت صحيح منابع و پيگيري شاخص هاي توسعه استان دستخوش تغييرات گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت سيد ابراهيم حسيني با بيان اينكه فاصله خراسان شمالي تا توسعه يافتگي مستلزم تغيير در نگرش و ارتقاء سهم صنعت در اين استان است تصريح كرد : طبق برنامه ريزي ها و هماهنگي هاي انجام شده مقدمات اين فرصت مغتنم چيده شده است تا در حضور معظم له عمليات اجراي اين كالبد شكافي عظيم آغاز گردد.

 حسيني افزود : ليستي از نيازمنديها و برنامه ها و اولويت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي صنعت ،معدن و تجارت با كارشناسي مستمر تهيه شده و در جلسات مطرح خواهد شد .

خراسان شمالي از جمله استانهاي محروم كشور است كه در سال 1383از استان خراسان بزرگ منتزع شد. اين استان قبل از جداشدن از خراسان بزرگ به دليل دوري از مركز استان و وسعت استان بزرگ و عدم وجود زير ساخت هاي بزرگ در جهت توسعه صنعتي و اقتصادي،  از اقتصاد ،ضعيف و اشتغال سنتي در بخش كشاورزي و دامپروري و تجارت رنج مي‌برد . اما بعد از استان شدن در مسر توسعه وآباداني قرار گرفت.

دراين استان به گزارش شاتا در حال حاضر 363 واحد صنعتي با اشتغال بيش از 13 هزار نفر و سرمايه گزاري 11 هزار ميليارد و 862 ميليارد ريال فعاليت مي كند
همچنين خراسان شمالي داراي 133 معدن فعال با سرمايه گزاري 567 ميليارد ريال مي باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4566
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه