مخالف کلیات لایحه بودجه ۹۷

سلیمی: در بودجه ۹۷ برداشت از صندوق ملی ۲۰۰ درصد افزایش می‌یابد

یک عضو هیات رییس آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۷، ۲۱ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کند، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۷، ۲۰۰ درصد افزایش می‌یابد که نتیجه آن مبتلا شدن صندوق به حساب ذخیره ارزی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷، این بودجه را غیرعملیاتی دانست و افزود: عملیاتی کردن بودجه تکلیف برنامه ششم است اما به نظر نمی‌رسد بودجه ۹۷، عملیاتی تنظیم شده باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه پنهان لایحه بودجه ۹۷ گفت: با اینکه پیشنهاد دولت در بودجه عمومی ۳۶۷ میلیارد تومان است و کمیسیون تلفیق بر آن افزوده است، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه پنهان در این لایحه وجود دارد.

سلیمی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای تسعیر نرخ ارز در لایحه بودجه ۹۷ سخن گفت و یادآور شد: این مبلغ در بودجه سال قبل ۴۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی با انتقاد از سرمایه گذاری نشدن ۲۵ درصد از درآمد شرکت‌های دولتی، گفت: بودجه شرکت‌های دولتی نه در کمیسیون‌های تلفیق و نه در صحن علنی مجلس بررسی نمی‌شود و این بودجه بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که حتی یک ریال آن سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

این عضو هیات رییس آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح این  پرسش از دولتمردان گفت: چرا در لایحه سراغ بنیاد شهید و آموزش و پرورش رفته‌اید؟ آیا این کار مقدمه خصوصی سازی آموزش و پرورش است؟ چرا کل بودجه عمرانی به استان‌ها داده نمی‌شود؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  بودجه حاصل از درآمدهای نفت، گاز، برق و آب را بالغ بر ۱۰۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اما این مبلغ در گزارش تلفیق بودجه ۸۷ هزار میلیارد تومان اعلام شده است، چرا؟

سلیمی با انتقاد از بودجه جاری گفت: در حالی که طبق قانون برنامه ششم سالی ۵ درصد از بودجه جاری کاسته شود، ولی سالی ۱۰ درصد به این بودجه اضافه شده و این در حالی است که بودجه عمرانی ۱۷ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از حجم مالیات پیش‌بینی شده در سال آینده گفت: طبق پیشنهاد دولت ۱۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات از تولید و مردم در سال آینده اخذ می‌شود. آیا با توجه به وضعیت اقتصادی، چنین درآمدی امکانپذیر است؟ آیا این مساله فشار مضاعفی بر مالیات دهندگان نخواهد آورد؟ آیا این کار موجب عمیق‌تر شدن اقتصاد زیرزمینی نمی‌شود؟

/ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=145276
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه