میهن صنعت :

سه درصد انشعابات تهران غیر مجاز است

مدیر عامل شرکت توزیع نواحی استان تهران گفت: عدم واگذاری برق به سازه های فاقد مجوز در شرایط فعلی عامل بازدارنده ساخت و سازهای غیر مجاز به حساب نمی آید برهمین اساس تاکنون سه درصد انشعابات تهران غیر مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی بربند در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در نشست خبری با خبرنگاران گفت: درحال حاضر سه درصد از انشعابات استان تهران غیرمجازهستند که تجمع این افراد به دلیل قانون عدم واگذاری برق به سازه‌های فاقد کاربری و مجوز بوده است.

وی با اشاره به اینکه درشرایط فعلی تخصیص نیافتن برق عاملی بازدارنده برای ساخت و سازهای غیر مجاز نمی شود، گفت: دراین زمینه قانونگذارباید تجدیدنظری داشته باشد زیرا با روی کار آمدن تکنولوژی‌های نو و سیستم‌های اتوولتائیک امکان تأمین برق از راههای دیگر وجود دارد.
مدیر عامل شرکت توزیع نواحی استان تهران به منطقه مرتضی گرد اشاره وبیان کرد: این منطقه یکی ازنمونه های وجود انشعابات غیر مجاز برق است که هر ساله درفصل زمستان و با افزایش مصرف مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد می شود.

بربند تصریح کرد: شرکت توزیع برق نواحی استان تهران پیشنهاد کددارکردن انشعابات برق این منطقه را به مجلس شورای اسلامی داده است وازاین طریق پول انرژی مصرفی را از مشترکین دریافت کنیم.

وی درادامه در خصوص نیروگاه های DG و CHP اظهار کرد: تاکنون مجوز بیش از 500 مگاوات تأسیس این نیروگاه ها صادر شده که تا هم اکنون در حدود 45 الی 46 مگاوات آن عملیاتی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نواحی استان تهران در توضیح عدم اجرای این پروژه ها عنوان کرد: بر اساس قانون سرمایه گذار باید 20 درصد آورده داشته باشد و 80 درصد باقیمانده را از صندوق توسعه ملی دریافت کند ولی متأسفانه تمام سرمایه گذاران در صف دریافت اعتبارات از این صندوق مانده اند و اولویت آنها برای دریافت اعتبار پایین است.

بربند با تاکید بر لزوم گسترش نیروگاه های DG و CHP بیان کرد : به طور قطع این نیروگاه ها به لحاظ پدافندی و کاهش تلفات بسیار تاثیرگذار است که ما تقاضای تسهیل برای دریافت اعتبارات ازاین صندوق را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نواحی استان تهران درادامه به دو فراخوان این شرکت اشاره و بیان کرد: درزمینه کاهش تلفات انرژی در بحث روشنایی و استفاده از لامپهای LED هوشمند و همچنین کاهش تلفات تجهیزات انرژی به زیر سه درصد فراخوان هایی را صادر کرده ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=95134
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه