با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار شد

سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی با حضور رضا رحمانی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی، گفت: به هم رسانی نیازمندیها و توانمندیها در قالب میزهای ساخت داخل جزو برنامه های اولویت دار وزارت صمت است.

مهدی صادقی نیارکی افزود: درون زایی و برونگرایی اقتصاد همواره از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است که البته نهضت ساخت داخل در همین راستا است.

وی ادامه داد: رونق تولید و تعمیق ساخت داخل جزو برنامه های محوری وزارت صمت است.

صادقی نیارکی اضافه کرد: تاکنون ۱۰ میز ساخت داخل برگزار شده است که ۳ رویداد آن مربوط به صنعت خودرو، ۲ رویداد مربوط به مخابرات، ۳ رویداد مربوط به صنعت پتروشیمی و همچنین میز ساخت داخل فولاد بوده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: 2 میز ساخت داخل دیگر تا پایان سال در حوزه لوازم خانگی و خودرو برگزار خواهیم کرد.

سامانه توانیران برای بهم رسانی نیازمندی ها و توانمندی های بخش تولید کشور فعال شده است

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت نیز در سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی گفت: سامانه توانیران با هدف بهم رسانی نیازمندی ها و توانمندی های بخش تولید کشور راه اندازی و فعال شده و آیین نامه های لازم برای قانون استفاده حداکثری از توان داخل تدوین و تهیه شده است.

محمد مهدی هادوی افزود: در راستای برنامه تعمیق ساخت داخل نمایشگاه های استانی با رویکرد نیاز محور برگزار و قراردادهای خوبی منعقد شده است.

وی ادامه داد: حمایت حداکثری وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید کنندگان داخلی وجود دارد.

هادوی تصریح کرد: پایش عملکرد دستگاه ها در حوزه ساخت داخل انجام می شود و گزارشات لازم تهیه و ارائه خواهد شد.

وزارت صمت، ساخت داخل را از حرف به عرصه عمل سوق داده است

رییس انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اراده جدی ساخت داخل را از روی کاغذ و حرف به عرصه عمل آورده است.

مهدوی افزود: با توصیه های مقام معظم رهبری و اراده های دولت در حوزه ساخت داخل به خودمان آمدیم.

وی ادامه داد: از اقدامات معاونت امور صنایع وزارت صمت برای حمایت از ساخت داخل تشکر می کنیم.

مهدوی اضافه کرد: از زمانی که وزیر صمت نهضت ساخت داخل را شروع کرده و در اهداف آن جدی است، انجمن ها و تولیدکنندگان این حوزه هم پای کار آمده اند.

وی تصریح کرد: با اعتماد انجام شده بیشتر کاتالیست های مورد نیاز کشور را خودمان توانستیم داخلی سازی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191329
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه