معاون ارتباطات IMF:

سیاست جدید صندوق بین‌المللی پول گسترش ارتباطات رسانه‌ای است

میهن صنعت : معاون ارتباطات صندوق بین‌المللی پول (IMF) در گردهمایی تشریح سیاست‌های ارتباطی این صندوق که با همت بانک مرکزی و با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی بانک‌های کشور برگزار شد از گسترش ارتباطات مردمی در این سازمان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کریستوف روزنبرگ ضمن بررسی عملکرد و برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول درباره سیاست جدید ارتباطی در این صندوق گفت: پیش از این مخاطب اصلی خروجی داده‌های صندوق صرفا متخصصان و مدیران ارشد اقتصادی و سیاسی کشورها بودند اما در سال‌های اخیر ما به سمت گسترش ارتباطات رسانه‌ای رفته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون از همه ابزارهای رسانه‌ای به ویژه رسانه‌های نوین و مجازی برای ایجاد ارتباط با عامه مردم در سراسر دنیا بهره می‌گیریم و تلاش کرده‌ایم که اطلاعات و آمار و گزارش‌های خود را با ابزار رسانه‌ به گونه‌ای منتشر کنیم که برای همه قابل فهم باشد.

معاون ارتباطات صندوق بین‌المللی پول(IMF) در ادامه بیان اینکه صندوق در سال ۱۹۴۴ و همزمان با وقوع رکود بزرگ در پایان جنگ جهانی دوم تشکیل شد، گفت:‌ در آن زمان احساس شد که لازم است کشورها برای هماهنگ کردن سیستم‌های پولی خود با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در ابتدا برای بازسازی اروپا و پس از آن برای کمک به کشورهای در حال توسعه ایجاد شد، بیان کرد: IMF به عنوان محافظ ثبات مالی بین المللی عمل می‌کند و امروز چهار وظیفه اصلی را در برنامه کاری خود دارد که شامل ثبات مالی، پژوهش، اعطای وام و کمک فنی به کشورها می‌شود.

کریستوف روزنبرگ، آمریکا را با ۱۶.۵ درصد بزرگترین سهامدار IMF اعلام کرد و گفت:‌ سهم ایران در حال حاضر 0.7 درصد بوده و یک سهم هم در مدیریت اجرایی دارد. حدود یک تریلیون دلار از منابع صندوق نیز قابل استفاده بوده و می تواند یک خط اعتباری برای بانک‌های مرکزی تلقی شود.

وی وام دهی و حمایت مالی از کشورهای نیازمند را از وظایف این صندوق برشمرد و افزود: کشورها می توانند در یک دوره دو تا سه ساله وام با نرخ سود دو درصد بگیرند.

در این گردهمایی که در ساختمان مرکزی بانک مرکزی برگزار شد، مشاور مدیرعامل بانک دی در امور روابط عمومی و چند تن از کارشناسان اداره کل روابط عمومی بانک دی نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94931
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه