طی مراسمی در ارس اکسپو 2023؛

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور معرفی شد/قیمت و مشخصات لئو MX8 + تصاویر و ویدیو

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ارس اکسپو 2023 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور امروز سه شنبه 25 بهمن ماه 1401 در مراسم افتتاحیه ارس اکسپو 2023 رونمایی شد. این خودرو تازه وارد نخستین محصول از برند لئو است که ظاهری شبیه به نیسان ترا دارد.

مشخصات فنی شاسی بلند لئو MX8

 

شاسی بلند لئو MX8 توسط ایستا موتور تغییراتی کرده و در واقع عضو جدید خانواده شاسی بلندهای آفرودی بازار ایران تلقی می شود. این خودرو امروز طی مراسمی در نمایشگاه توان مندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری – صنعتی (ارس اکسپو ۲۰۲۳) معرفی شد و مشخصات فنی شاسی بلند لئو MX8  شامل یک پیشرانه 2 لیتری توربو می شود.

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور معرفی شد/مشخصات لئو MX8

 

پیشرانه 2 لیتری توربو 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ محصول جدید ایستا موتور قادر به تولید 220 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 360 نیوتون متر است. از طرفی نیرو به کمک یک جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک ZF به چرخ های جلو این SUV منتقل می شود.

پیشرانه این خودرو ساخت میتسوبیشی سری 4K31 بوده و مجهز به قابلیت پاشش سوخت همراه با تکنولوژی GDI است.

فاصله بین دو محور این شاسی بلند دو دیفرانسیل 2850 میلی متر است و با ابعاد 4882 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض و 1835 میلی متر ارتفاع در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور معرفی شد/مشخصات لئو MX8

 

لئو MX8 با قابلیت رانندگی در حالت های عادی، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت یکپارچه خودکار و هوشمند به فروش می رسد.

سیستم تعلیق جلو و عقب این شاسی به ترتیب از نوع جناغی دوبل مستقل آزاد همراه با میل تعادل بوده و وزن خالص آن برابر با 1950 کیلوگرم است.

تمامی جوانب ایمنی در این محصول جدید ایستا موتور در نظر گفته شده و سیستم ترمز چرخ های جلو از نوع دیسکی خنک شونده است. از طرفی به سیستم ترمز چرخ های جلو دیسکی و نیز ترمز پارک برقی به همراه سیستم ترمز و توقف هوشمند در ترافیک مجهز شده است.

 

فرمان شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور با قابلیت پوشش چرمی عرضه می شود و از دیگر امکانات جعبه فرمان می توان به فرمان هوشمند برقی حساس به سرعت با امکان تنظیم دستی به صورت عمودی، کلید های کنترل سیستم صوتی و تصویری، کروز کنترل، تنظیمات صفحه نمایشگر کیلومتر و فرمان پذیری صوتی اشاره کرد.

طراحی ظاهری لئو MX8

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور معرفی شد/مشخصات لئو MX8

در نگاه نخست به این شاسی بلند جدید بازار ایران تزئینات کرومی جالب توجه می کند که به وضوح در روی چراغ های جلو و عقب، درب ها و سپر جلو دیده می شود. از طرفی به لطف بهره بردن از ریل روی سقف، اسپویلر و شیشه های درب های عقب دودی شاهد ظاهری اسپرت و جذاب هستیم.

لئو MX8 با شیشه های جلو سبز زنگ ضد اشعه ماورای بنفش و مقاوم در برابر گرمای محیط روانه بازار می شود و جالب است بدانید که در این خودرو از سانروف برقی حساس به مانع بهره برده اند.

ایستا موتور در نخستین محصول سواری خود از چراغ های جلو هالوژن، چراغ های جلو و عقب ال ای دی با تزئینات کرومی و چراغ سوم ترمز ال ای دی استفاده کرده است. رینگ های این مدل از نوع آلومینیومی 18 اینچی با طرح دیاموند کات بوده و از دیگر تجهیزات ظاهری آن می توان از پله های جانبی، شل گیر چرخ ها، جک های گازی نگه دارنده درب موتور، برف پاک کن جلو دو زمانه متغیر با سرعت، برف پاک کن عقب دو زمانه با تیغه انعطاف پذیر، شبکه های هواکش در طرفین گلگیرهای جلو، درپوش باک الکترومغناطیسی، کیت محافظ باتری و … نام برد.

تجهیزات و امکانات

شاسی بلند لئو MX8 ایستا موتور معرفی شد/مشخصات لئو MX8

کابین لئو MX8 میزبان یک صفحه نمایشگر کنترل مرکزی  10 اینچی همراه با 4 بلندگو است که امکان اتصال به گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS نیز  برای کاربران وجود دارد. لیست صفحه نمایشگر و نشان گرهای این خودرو شامل کیلومتر شمار، سرعت سنج، صفحه نمایشگر 3.5 اینچی TFT و نمایشگر وضعیت آفرود می شود.

صندلی راننده و شاگرد به ترتیب با تنظیم 6 و 4 جهته برقی در دسترس است و با پوشش چرمی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. آینه وسط از قابلیت تغییر دید ضد نور بهره برده و درب ها مجهز به محفظه بار با جا لیوانی هستند. امکانات کابین این خودرو تنها به این جا ختم نمی شود و می توان به این لیست بلند مواردی مانند گرمکن صندلی، پورت شارژر 12 ولت، 3 عدد رابط USB، کمربند ایمنی سه نقطه ای، سوئیچ هوشمند، ورود هوشمند بدون کلید همراه با دکمه استارتر موتور، شیشه های برقی، ریموت کنترل قفل مرکزی و دستگیره های داخلی از جنس کروم را اضافه کرد.

همان طور که گفته شد، تمامی جوانب ایمنی در شاسی بلند ایستا موتور ارس در نظر گفته شده و وجود ایربگ های پرده ای، جانبی، زانوی راننده و سرنشین جلو گواه این موضوع است. البته امکانات بیشتری برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده که از جمله می توان به سیستم ضد سرقت موتور، سیستم پایداری خودرو، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو، سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، سنسور دنده عقب، سیستم کمکی ترمز ABS+EBD و .. اشاره کرد.

در مورد ایستا موتور

ایستا موتور در کنار شرکت های سبلان خودرو مایوان، مایوان موتور و مایوان دیزل از شرکت های زیر مجموعه گروه کارآفرینان مایوان است.سبلان خودرو مایوان از سال 1389 در بخش خودروهای تجاری فعالیت دارد  و این گروه از سال گذشته با تاسیس کارخانه تولیدی ایستا موتور در شهر جلفا به بخش خودروهای سواری نیز ورود کرده است. در واقع شاسی بلند لئو MX8 نخستین محصول سواری این شرکت تلقی می شود.

مشخصات لئو MX8 ایستا موتور در این بخش بررسی شد و قرار است با قیمت حدودی 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=259071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه